قاری با سابقه حرم مطهر رضوی:

حضور در حرم را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم

محمدجواد پناهی طوسی ، قاری برجسته و بین‌المللی قرآن کریم است که در سال 1344 در مشهد چشم به جهان گشود. صوت و تلاوت‌های زیبای او در حرم مطهر امام رضا(ع) و مسابقات بین‌المللی و پخش آن از شبکه‌های تلویزیونی، قاری جوان را به چهره‌ای شناخته شده در جهان اسلام مبدل کرده است.
کد خبر: ۵۹۶۲۷۷
حضور در حرم را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم

به گزارش جام جم آنلاین، دهه کرامت بهانه‌ای شد تا به سراغ این کارشناس علوم قرآن و حدیث برویم و درباره فعالیت‌های قرآنی و حال و هوای این قاری مشهدی در زیارت امام رضا(ع) به گفت‌و‌گو بنشینیم.

وی که و از هفت سالگی تلاوت کلام الله مجید را شروع کرده است، در این گفت‌وگو از جایگاه وی‍‍ژه قاریان مشهدی در سطح بین المللی سخن به میان می‌آورد و تاکید می‌کند که حضور در حرم مطهر امام رضا(ع) را با هیچ چیز عوض نمی‌کند.

شما قاری حرم مطهر رضوی هستید، برنامه‌های قرآنی حرم امام رضا(ع) را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فعالیت‌های قرآن حرم امام رضا(ع) بسیار خوب است. مخصوصاً در این چند سال اخیر پیشرفت بسیار چشم‌گیری را در حوزه فعالیت‌های قرآنی حرم مطهر شاهد بوده‌ایم. اما هنوز تا رسیدن به شرایطی که در شان این امام همام و این حرم مطهر باشد، فاصله زیادی داریم. اما مسیر را درست می‌رویم.

جایگاه قاریان مشهدی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قاریان مشهدی در ایران و جهان در صدرند. در ایران به لحاظ کیفیت قرائت و در جهان به سبب محب اهل بیت(ع) بودن در صدر قاریان هستند.

اولین نوبتی که در حرم امام رضا(ع) قرائت کردید، خاطرتان هست؟ چه زمانی بود؟

از اولین قرائتم در حرم بیش از 30 سال می‌گذرد. از ابتدای انقلاب تا کنون در حرم امام رضا(ع) قرآن می‌خوانم و خداوند را شاکرم که توفیق خدمت در جوار امام رضا(ع) را به من عنایت فرموده است. حضور در حرم را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنم. به خاطر امام رضا(ع) از بسیاری موقعیت‌های مالی و مادی گذشته‌ام، اما حرم را ترک نکردم. حرم امام رضا(ع) بهترین مکان برای قرائت است.

چه زمان‌هایی معمولاً به حرم مشرف می‌شوید؟

به سبب این‌که در حرم تلاوت دارم، معمولاً در هفته چندین بار به حرم مشرف می‌شوم. چهارشنبه‌ ها اغلب حرم هستم و جلسه تخصصی قرائت قرآن دارم. همچنین خادم بخش حفاظ آستان قدس رضوی هستم. در مجموع خدا را شکر، زیاد به حرم مشرف می‌شوم.

بارزترین ویژگی امام رضا(ع) را چه می‌دانید؟

رئوف بودن، کرامت و بزرگی امام رضا(ع) زبان زد خاص و عام است. به نظرم بهترین ویژگی امام همین رئوف بودن ایشان است و به همین سبب است که امام همه جور و همه نوع آدم را از هر شکل و عقیده‌ای به حرم خود راه می‌دهند. امام رضا(ع) دست رد به سینه کسی نمی‌زند. این بارگاه حرم ناامیدی نیست.

اگر مشهد نباشید و دل‌تنگ حرم شوید چه می‌کنید؟

رو به سمت مشهد می‌ایستم و با امام رضا(ع) صحبت می‌کنم. بعد مسافت نمی‌توانند مانعی برای سفرهای روحانی باشد. برای زیارت امام رضا(ع) ایمان و عشق لازم است. اگر این دو را داشته باشی هرکجا باشی می‌توانی امام را زیارت کنی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها