سرمربی استقلال نگران مشکلات مالی است و سرمربی پرسپولیس از آینده روشن تیم سخن می​گوید

بیم و امیدهای دایی و قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقـــــلال در شرایطی عمده مشکل تیمش را فقدان آمادگی جسمانی دانست که علی دایی، سرمربی پرسپولیس اطمینان داد تیمش بزودی اوج خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۹۴۸۸۵

شهرآورد 77 تهران در حالی با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت که این بازی کسل‌کننده گرچه بار فنی چندانی نداشت و احتیاط نزد دو تیم بیش از هر چیزی به چشم می‌آمد، اما یک نتیجه داشت و آن این که چشم هیچ‌یک از طرفداران دو تیم اشک‌آلود نشد تا آنها همچنان امیدوار به استقبال ادامه فصل پرفراز و نشیب بروند. فصلی که در آن هواداران استقلال به درخشش در لیگ قهرمانان آسیا و کسب ستاره سوم می‌اندیشند و علی دایی با تیم متحول‌شده‌اش به دنبال کسب عنوان قهرمانی در لیگ و البته جام حذفی است. پس از پایان این بازی فرصتی دست داد تا گفت‌وگویی با سرمربیان این دو تیم داشته باشیم.

علی دایی که بشدت از توقف تیمش در شهرآورد ناراحت بود، به جام‌جم گفت: خدا این لطف را به من داشته است که همواره با صداقت حرفم را می‌زنم. درباره این بازی باید بگویم به هیچ عنوان به دنبال مساوی نبودم و هر چند خیلی‌ها بابت این نتیجه خوشحالند، اما واقعا من خیلی ناراحتم و حیف شد که سه امتیاز این بازی را نگرفتیم. نکته‌ای که در صورت وجود اعتماد به نفس بازیکنانمان دور از دسترس نبود هر چند عوامل دیگری مثل سوت‌های پیاپی و قضاوت ضعیف داور بر عملکرد تیم ما تاثیر گذاشت.

گرچه خط دفاعی پرسپولیس کم نقص کار کرده و این تیم در این فصل فقط سه گل را پذیرا شده، اما به همان میزان در امر گلزنی هم موفق نبوده ‌است، دایی در این باره گفت: اطمینان داشته باشید در کار هجومی و گلزنی هم تیم روند رو به‌ رشدی خواهد داشت و همچنان که الان در بخش دفاع تیمی کم‌نقص بازی می‌کنیم، در کارهای تهاجمی و گلزنی نیز خوب خواهیم شد تا پرسپولیس اوج بگیرد.

برای این هدف روی محمدرضا خلعتبری چقدر حساب کرده‌اید؟ دایی در این باره گفت: به هر حال خلعتبری بازیکن توانمندی است و خوشحالم که او به پرسپولیس آمد و مطمئن باشید این بازیکن و دیگر بازیکنانمان رفته‌رفته پرسپولیس ایده‌آل تماشاگران را خواهند ساخت.

دایی گفت: هر منتقد منصفی می‌داند که تیم ما تا اینجای کار روند روبه‌رشدی داشته و نقاط ضعف‌مان به حداقل رسیده است. همان‌طور که گفتم اگر بازیکنانمان که اکثرا تجربه حضور در شهرآورد را نداشتند روح خودباوری لازم را در این بازی داشتند پیروز می‌شدیم و این پیروزی می‌توانست شتاب حرکت خوب ما را بیشتر کند.

قلعه‌نویی: پدیده رو می‌کنیم

امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال نیز درباره شرایط تیمش به جام‌جم، گفت: به هرحال در شرایطی که ما حدود دو هفته دیگر باید در ادامه لیگ قهرمانان آسیا به مصاف بوریرام تایلند برویم، شکست در شهرآورد می‌توانست اوضاع ما را بدتر کند، چرا که هفته پیش هم مقابل استقلال خوزستان شکست خورده بودیم و باخت مقابل پرسپولیس مطمئنا خیلی شرایط تیم را سخت می‌کرد، نکته امیدوارکننده دیگری که شهرآورد برای ما داشت این بود که خط دفاعی استقلال روز بی‌اشتباهی را سپری کرد و موقعیت گلزنی چندانی در اختیار حریف قرار نداد، آن هم حریفی که در بخش تهاجمی خوب کار می‌کند. نباید فراموش کرد که چنانچه خسرو حیدری و هاشم بیگ‌زاده(دو بازیکن مصدوم تیم) را داشتیم صددرصد برنده میدان می‌شدیم.

وی درباره کیفیت فنی پایین بازی گفت: به نظر من این بازی بیشتر جنبه فیزیکی داشت و همین موضوع باعث شد کمتر کار تکنیکی از سوی بازیکنان ببینیم و دیدیم در یکی دو صحنه که پیام صادقیان روی زمین قشنگ کار کرد، تماشاگران خوششان آمد. به نظر من شهرآورد چنین صحنه‌هایی کم داشت.

شرایط استقلال را در ادامه فصل چطور می‌بینید؟ قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش ما گفت: واقعا شرایط بسیار سختی داریم، در حالی که بیشتر بازیکنان ما خسته هستند و ریکاوری و بدنسازی مناسبی بین دو فصل نداشتند. در چنین شرایطی یکی‌یکی بازیکنانمان نیز مصدوم می‌شوند، امری که ریشه در حضور بازیکنان ملی‌پوش در تیم ملی داشت و کاری هم نمی‌شود کرد.

در کنار اینها ما پولی هم نداریم که بازیکنان را شار‍ژ روحی کرده تا دست‌کم انگیزه‌های آنان را دو برابر کنیم.

وی افزود: غیر از پنج، شش بازیکن که بابت قرارداد فصل قبل خود با باشگاه تسویه حساب کرده‌اند دیگر بازیکنان همچنان از فصل قبل و این فصل طلبکارند، کادر فنی و کادر پزشکی تیم هم همین‌طور. تصور کنید شب قبل از بازی با پرسپولیس باید یکی از دوستان ما بیاید و به بازیکنان استقلال سکه هدیه بدهد تا تیم شارژ روحی شود.

سرمربی استقلال با تاکید بر لزوم حمایت از این تیم در عرصه لیگ قهرمانان آسیا گفت: به هر حال همه باید توجه داشته باشند که استقلال نماینده فوتبال ایران در آسیاست و امیدوارم به تیم ما کمک کنند، به عنوان مثال سازمان لیگ می‌تواند با تعویق بازی با ذوب‌آهن، قدری از فشار سنگین روی تیم را کاسته و ما فرصت بیشتری برای آماده‌سازی جهت دیدار با حریف تایلندی داشته باشیم.

استقلال چه ضعف فنی دارد؟ قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش گفت: یکی از مشکلات فنی ما بازی‌سازی است؛ در این باره همچنان که امید ابراهیمی جوان را به عنوان یک پدیده در سپاهان مطرح کردیم، قصد داریم یک جوان باآتیه و مثمرثمر برای فوتبال ایران را در استقلال معرفی کنیم. جوانی به نام ایمان باصفا که فوق‌العاده بازی‌ساز توانمندی است و امیدواریم همچنان که در تمرینات ظاهر می‌شود، در مسابقه هم خوب کار کند.

وی افزود: اگر قرارداد این بازیکن سه روز زودتر ثبت می‌شد ، شک نکنید در شهرآورد هم به او میدان می‌دادیم، اما متاسفانه نشد و این کار به بازی‌های آینده موکول شد.

تاج: همه نمره قبولی گرفتند

رئیس سازمان لیگ، شهرآورد 77 را از جمله بازی‌هایی دانست که همه دست‌اندرکاران برگزاری آن به شکل مطلوبی وظایف خود را انجام داده و به عبارتی نمره قبولی گرفتند.

مهدی تاج دقایقی پس از پایان شهرآورد پایتخت به جام‌جم گفت: امروز یکی از روزهای خوب مدیریت شهری بود؛ جایی که حدود صد هزار تماشاگر بدون کوچک‌ترین مشکلی در ورزشگاه آزادی حضور می‌یابند و بازی به شکل مطلوبی برگزار می‌شود، فوق‌العاده ارزشمند است.

وی گفت: در کنار نهادهایی چون نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی که زحمات زیادی برای برگزاری خوب این بازی کشیدند، نباید از کنار نقش ارزشمند صداوسیما نیز گذشت که بخوبی همه ابعاد بازی را مورد بررسی قرار داد.رئیس سازمان لیگ افزود: با وجود همه حساسیت زیادی که پیرامون بازی ایجاد شده بود، خوشبختانه هیچ مشکلی در جریان بازی پیش نیامد و همه چیز سر جای خود قرار داشت.

تاج خاطرنشان کرد: در کنار همه این مسائل، سازمان لیگ دستاورد ارزشمند بزرگی هم داشت؛ در حالی که در سال‌های گذشته شب قبل از مسابقه شاهد حضور 3000 ـ2000 نفر جلوی در ورزشگاه آزادی بودیم، امسال این تعداد به حدود 300 نفر کاهش پیدا کرده بود و همین مساله نشان می‌دهد بلیت‌فروشی الکترونیک تا چه حد می‌تواند موجب اطمینان خاطر و در نتیجه رفاه مردم شود. امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و در بازی برگشت دیگر شاهد همین تعداد محدود تماشاگر هم در شب قبل از بازی نباشیم.

مخالفتی با کرش ندارم

رئیس سازمان لیگ که در روزهای گذشته اختلاف نظر او با کارلوس کرش حسابی در محافل فوتبالی سروصدا کرده است، افزود: جا دارد اینجا یک نکته را متذکر شوم که برخلاف ذهنیتی که برخی‌ها شکل داده‌اند، من به هیچ عنوان مخالفتی با شخص کارلوس کرش، سرمربی تیم ملی ندارم و طبیعتا موفقیت تیم ملی آرزوی هر ایرانی از جمله خود من است، اما نباید فراموش کرد که سازمان لیگ باید منافع باشگاه‌ها را هم مدنظر داشته باشد تا آنها هم متضرر نشوند.

وی تصریح کرد: به هر حال امیدوارم در این باره توافق لازم با کرش حاصل شود و نگرانی از این بابت متوجه تیم ملی و باشگاه‌ها نباشد.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها