آب و غذا در تیم ملی کیمیاست

کد خبر: ۵۹۴۶۵۴
آب و غذا در تیم ملی کیمیاست

غیرت احسان لشگری، کشتی‌گیر بیست‌وهشت ساله قزوینی را همگان در المپیک لندن دیدند، جایی که او با وجود خونریزی از ناحیه دهان جانانه به مبارزات خود در این رقابت‌ها ادامه داد و به مدال برنز این بازی‌ها دست یافت.

مدالی که حداقل شایستگی این کشتی‌گیر تنومند وزن 84 کیلوی کشورمان بود. حالا در آستانه رقابت‌های جهانی 2013 و با وجود مصدومیت، باز هم لشگری یکی از امیدهای کشتی ایران در آوردگاه بوداپست محسوب می‌شود. او با وجود این‌که تاکید دارد خود و دیگر اعضای تیم برای افتخارآفرینی کم‌فروشی نخواهند کرد، اما دل پردردی از نبود حداقل امکانات در محل برپایی اردوهای تیم ملی داشت. اظهارات ملی‌پوشی که در روز بیست و ششم شهریورماه همه از او توقع مدال دارند، در نوع خود باور نکردنی و عجیب است.

احسان لشگری در گفت‌وگو با جام‌جم این گونه صحبت‌هایش را آغاز کرد: باز یک مسابقه جهانی شد و همه نگاه‌ها متوجه کشتی است و همه توقع مدال از ما دارند. منظورم از همه، مسئولان هستند نه مردم. انتظار مردم را همواره افتخاری برای خود می‌دانیم. روی صحبت من با مسئولانی است که از فردای المپیک کشتی را به امان خدا رها کردند، انگار نه انگار این ورزش در المپیک، هفت مدال کسب کرد و البته همیشه به عنوان ورزش اول شناخته می‌شود، جالب این است که در اوضاع اسفناک اردوهای تیم‌های ملی مسئولان فدراسیون همه چیز را تکذیب کرده و از اوضاع خوب کشتی حرف می‌زنند.

لشگری ادامه داد: در حالی که در روزهای منتهی به اعزام تیم ملی به رقابت‌های جهانی نباید کوچک‌ترین دغدغه و مساله حاشیه‌ای، تمرکز تیم را به هم بزند، متاسفانه اوضاع خانه کشتی آنچنان اسفناک است که اگر بگویم شاید باورتان نشود، اینجا اصلا امکاناتی وجود ندارد که بخواهیم بگویم امکانات ضعیف است. این ملی پوش کشتی افزود: جالب است بدانید بعد از این‌که تمرینات روزانه تمام می‌شود تازه به اتفاق برخی نفرات تیم برای خرید و تهیه غذا به بیرون از خانه کشتی می‌رویم، البته کاش فقط غذا بود، باور کنید اکثر روزها در خانه کشتی حتی آب معدنی هم وجود ندارد و خودمان باید آن را تهیه کنیم. حال تصور کنید چگونه آقایان رویشان می‌شود از ما انتظار درخشش داشته باشند؟ در این هوای گرم مگر می‌شود هر روز غذای بیرون را که آلوده هم هست، مصرف کرد؟ اصولا با چنین تغذیه‌ای می‌توان به جنگ رقیبان آن هم در مسابقه‌هایی چون جهانی رفت؟

نه‌حریف تمرینی نه پول تو جیبی

دارنده سه مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: برخی مسئولان اصولا به این نکته توجه ندارند که شاید احسان لشگری به نوعی بنیه مالی داشته باشد و بتواند هر روز برای خودش غذا تهیه کند، اما آیا همه چنین توانایی دارند؟ اصولا از جیب هزینه کنند که چه بشود؟ با کدام پاداش و امکانات و حق و حقوق؟ به همین دلیل است که بسیاری از حریفان تمرینی ما اردو را رها کرده و به خانه‌هایشان رفته‌اند. البته من هم بودم، چنین کاری می‌کردم و عطای حضور در اردو را به لقایش می‌بخشیدم.

لشگری در ادامه گلایه‌های تند و تیزش از مسئولان ورزش، گفت: آخرین باری که به ملی‌پوشان کشتی حقوق یا همان پول توجیبی پرداخت کردند قبل از بازی‌های المپیک بود، آقایان خودشان را در این وضع جای ما بگذارند، این همه تمرین طاقت‌فرسا برای چه؟ اگر وضع به همین ترتیب ادامه داشته باشد، یقینا من هم بعد از جهانی مجارستان می‌روم دنبال کار و زندگی‌ام. این همه زجر بکشم که چه بشود؟ که فردا روزی در مسابقه‌های جهانی شرمنده مردم هم بشویم، در حالی که آنها خبر ندارند پیش از مسابقه‌ها بر ما چه گذشته است. بنابراین با ادامه این وضع من هم مثل بزرگان تیم ملی همچون امید نوروزی، حمید سوریان و صادق گودرزی ترجیح می‌دهم از گود کشتی خارج شده و این همه خودم را عذاب ندهم.

افشاگری بعد از بوداپست

این ملی‌پوش کشتی تاکید کرد: بعد از مسابقه‌های جهانی خیلی حرف‌ها برای گفتن داریم و مردم از خیلی مسائل باید آگاه بشوند، الان فقط این را بگویم با این وضع هر نتیجه‌ای که در بوداپست بگیریم از سر مسئولان ورزش زیاد است و آنها نباید بیشتر از این توقع داشته باشند.

وی گفت: کمتر از یک سال دیگر دوباره بازی‌های آسیایی است و آقایان دوباره یادشان می‌افتد که کشتی ورزش اول است و باید به آن بها داد تا با مدال‌هایش رتبه خوبی برای ورزش ایران رقم بخورد. آن وقت خیلی حرف‌ها برای گفتن خواهیم داشت. لشگری ادامه داد: از طرفی آنقدر درباره تبعیضی که بین فوتبال و دیگر ورزش‌ها قائل می‌شوند، انتقاد کرده‌ایم که دیگر رغبتی برای بازگو کردن این مسائل نداریم؟ مگر این فوتبال چه گلی بر سر ورزش ایران زده است که باید سال‌ها چندصد میلیارد تومان خرج آن شود، اما پیدا کردن آب و غذا در اردوهای تیم ملی حکم کیمیا را داشته باشد؟ آیا فلان فوتبالیستی که میلیاردی پول می‌گیرد افتخاری جز قهرمانی در لیگ ایران دارد؟ با وجود این می‌گوییم همه چیز جای خود نه این که کلا ما را به امان خدا رها کنند، آن هم در‌ آستانه رقابت‌های جهانی.

تمرینات کادر فنی حرف ندارد

این ملی‌پوش کشتی در لابه‌لای گلایه‌هایش اندکی هم به مسائل فنی پرداخت و گفت: در حالی که از برخی مسئولان بی‌توجهی و از برخی دیگر چیزی جز دروغ تحویل دادن ندیده‌ایم، انصافا کادر فنی تیم و در راس آن رسول خادم صادقانه و بی‌غل و غش کار آماده‌سازی فنی تیم را دنبال می‌کنند و تا سر حد توان تلاش می‌کنند به لحاظ روحی و روانی هم تحت تاثیر بی‌امکاناتی و بی‌توجهی‌ها قرار نگیریم. امیدوارم حداقل نفرات جوان‌تر تیم مثل عزت اکبری در 74 و مسعود اسماعیل‌پور در 60 کیلو تحت تاثیر این مسائل قرار نگیرند.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها