نام حسین درویشی اکنون در آتش‌نشانی شوشتر به عنوان قهرمان ثبت شده و هرگز از یادها پاک نخواهد شد. حسین که 24 سال بیشتر نداشت در جریان عملیات نجات افرادی که در آتش گرفتار شده بودند، جانش را از دست داد.
کد خبر: ۵۹۴۲۹۲
جلوه‌هایی از ایثار

 آتش‌نشانان بعد از این که از آتش‌سوزی در منزلی مسکونی مطلع شدند به محل حادثه رفتند فهمیدند صاحبخانه در حیاط مشغول پرکردن مخزن گاز خودرواش بوده که به دلیل غیراستاندارد بودن مخزن گاز، هنگام استارت زدن، ناگهان خودرو منفجر شد و آتش به ساختمان همسایه سرایت کرد. چون خودرو مقابل در ورودی، پارک بود ساکنان نتوانستند از خانه فرار کنند و در میان شعله‌ها گرفتار شدند. آتش‌نشانان بعد از اطلاع از جزئیات واقعه برای نجات حادثه‌دیدگان دست به کار شدند و تصمیم گرفتند آنها را از طریق پشت‌بام از آتش بیرون بیاورند. حسین برای رسیدن به این هدف از نردبانی بالا رفت، اما آتش باعث شده بود کابل برق فشار قوی از تیر چراغ برق جدا شود و با میله‌ای آهنی روی پشت‌بام برخورد کند. حسین وقتی به پشت‌بام رسید براثر برخورد با میله آهنی دچار برق‌گرفتگی شد. همکاران این جوان او را به سرعت به بیمارستان رساندند و البته همزمان آتش خاموش شد و حادثه دیدگان نجات یافتند. در نهایت حسین روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد.

 

شکرالله بی‌غم یکی دیگر از افرادی است که جانش را فدای کمک به همنوع خود کرد. این مرد چهل و سه ساله که ساکن روستای سکوکلایه کیاشهر بود، وقتی فهمید خانه همسایه‌اش آتش گرفته است به یاری‌اش شتافت، اما خودش زیر آوار سقف خانه گرفتار شد. شکرالله بعد از خروج از زیر آوار به بیمارستان انتقال یافت، اما بعد از 15 روز جدال با زندگی وداع کرد تا شهریور 92 را هرگز نبیند.

 

چندی قبل سانحه‌ای در محور اردبیل ـ نمین روی داد و یک دستگاه خودروی پژو 206 واژگون شد، در همین لحظه تریلی که از جلفا به آستارا می‌رفت به محل حادثه رسید، او در شرایطی صحنه را دید که فاصله زیادی با خودروی واژگون شده نداشت و می‌دانست اگر با آن برخورد کند سرنشینان سواری جان‌شان را از دست می‌دهند، به همین دلیل با فداکاری هرچه تمام‌تر تریلی را از مسیر منحرف کرد و به پل زیر‌گذر این مسیر پرتاب شد. هر سه سرنشین تریلی با شکسته شدن شیشه جلویی از داخل خودرو به کنار جاده پرت شدند و زنده ماندند، البته بشدت زخمی شدند. آخرین روز مرداد امسال نیز حماسه دیگری توسط یک مامور پلیس خلق شد؛ رضا یوسفی، مامور پلیس راه گدوک در پی تصادف پنج خودرو در محور سوادکوه به محل حادثه رفت. آن روز بعدازظهر باران شدیدی باریده و جاده لغزنده بود. مه غلیظ نیز باعث می‌شد رانندگان دید خوبی نداشته باشند.

رضا وقتی به محل حادثه رسید فهمید کسی در این تصادف زنجیره‌ای مصدوم نشده است، اما رضا ناگهان خودرویی را دید که با سرعت بالا و بدون اطلاع از وقوع تصادف به آنها نزدیک می‌شد و در آستانه برخورد به یکی از افراد حادثه‌دیده بود. مامور پلیس راه در این لحظه با ازخودگذشتگی خود را جلوی خودرو انداخت و با هل دادن فردی که مرگ به او نزدیک می‌شد جان وی را نجات داد، اما خودش به سختی آسیب دید. / ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها