طبیعت را در گالری‌ها ببینید

در گالری‌گردی هفته دوم شهریور ماه سعی کرده‌ایم اطلاعاتی درباره چند نمایشگاه بر پا شده در گالری‌های شکوه، ساربان و گالری شماره 2 عکاسان ایران به شما بدهیم تا با انتخاب خود به بعضی از آنها سری بزنید و از نزدیک با آثار هنرمندان کشور آشنا شوید.
کد خبر: ۵۹۲۹۷۱

کیف‌قاپ‌ها روی دیوار گالری شکوه

این روزها گالری شکوه، میزبان نمایشگاه نقاشی‌های هومن بیات است. هومن بیات در این نمایشگاه 18 اثر فیگوراتیو با تکنیک رنگ‌روغن را در معرض تماشا قرار ‌داده است. کوچک‌ترین ابعاد آثار وی 80×100 و بزرگ‌‌ترین آن اثری دولتی با ابعاد 150×260 است.

آثار بیات را در این نمایشگاه می‌توان از لحاظ موضوعی به دو دسته تقسیم کرد. یکی آثاری که در آنها موتورسواران کیف‌قاپ را به تصویر کشیده که هشت اثر از این نمایشگاه را به خود اختصاص داده‌اند. دیگری شامل ده اثر است که فضای کودکان را به شکلی فانتزی و با رنگ‌های شاد و زنده روی بوم نقش کرده است.

او در نقاشی‌هایش از تکنیک ایمپاستو بهره گرفته و آثارش را با ضرب قلم و تاچ‌های ضخیم رنگ کامل کرده است.

رنگ‌ها در آثار بیات جایگاه ویژه‌ای دارند. تابلوهای او در این نمایشگاه تنوع رنگی زیادی دارد و وی بیشتر از رنگ‌های شاد و زنده استفاده کرده است.

هومن بیات 18 سال است به شکل حرفه‌ای نقاشی می‌کند. او را می‌توان هنرمندی خودآموز در زمینه نقاشی نامید. بیات سال 74 یک نمایشگاه طراحی سوررئال در همدان داشته است و این دومین نمایشگاه وی محسوب می‌شود.

این نمایشگاه تا سیزدهم شهریور در گالری شکوه واقع در بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 عصر از این آثار دیدن کنید.

پنجره‌ای دیگر در گالری ساربان برپا می‌شود

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان پنجره‌ای دیگر در گالری ساربان در حال برگزاری است. مریم امیری‌زاده، میترا بانژاد، فاطمه بهرامی، شیرین پیله‌وری، حجت خواجوی، حامد صدرارحامی، سیامک عزمی و ابوالفضل لیره هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند که هر کدام با یک تا سه اثر در این نمایشگاه شرکت دارند.

نمایشگاه پنجره‌ای دیگر تا هجدهم شهریور همه روزه بجز سه شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 در گالری ساربان برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 8 ‌ـ‌ 88504226 تماس حاصل بگیرند.

عکس‌هایی از طبیعت ایران به نمایش درآمد

نمایشگاه عکس طبیعت شامل آثار عکاسان سعید حقیقت و سمیه حسین‌پور شرفشاهی در گالری شماره دوی خانه عکاسان ایران افتتاح شده است.

این نمایشگاه شامل 30 اثر با موضوع طبیعت است که 15 اثرآن به شرفشاهی و 15 عکس دیگر به سعید حقیقت تعلق دارد.

آثار این نمایشگاه شامل عکس‌های زیبایی از طبیعت کاشان، ابیانه، قزوین، کوه‌های زنجان، ارومیه، مناطق شمالی کشور و... است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه طبیعت تا سیزدهم شهریور همه روزه بجز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها از ساعت 9 تا 19 به آدرس خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، خانه عکاسان، گالری شماره دو مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها