سرقت مسلحانه در تمام استان‌های کشور

«امیر گربه» به دام افتاد

انهدام باند «پدرخوانده» در تهران و شمال کشور

مرد شصت و پنج ساله‌ای که با همدستی دو پیرمرد دیگر در تهران و شمال کشور سرقت می‌کرد، با پیگیری آخرین سرقت، از سوی ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۵۹۱۷۶۶

به گزارش جام‌جم، چندی پیش دختر جوانی با حضور در شعبه 9 بازپرسی دادسرای ناحیه 10 به بازپرس آذرتاش گفت: وقتی برای ساعاتی خودرویش را در خیابان پارک کرده، پس از بازگشت متوجه شده قفل صندوق‌عقب خودرو تخریب و کیفش سرقت شده و با کارت بانکی که درون کیف بوده 47 میلیون تومان پول از حسابش برداشت شده است.

در پی این شکایت، بازپرس پرونده دستور پیگیری و تحقیق در این زمینه را به پایگاه پنجم پلیس آگاهی صادر کرد.

با شروع تحقیقات، ماموران با بررسی شکایت دختر جوان، متوجه شدند والدین او در شهرستان پس از فروش خانه‌شان، پول را به حساب مالباخته که در تهران دانشجوست، واریز کرده‌اند و سارق نیز پول‌های او را از کارت بانکی‌اش که رمز آن نیز ضمیمه کارت بوده، دزدیده است.

در ادامه ماموران متوجه شدند سارق با پول‌های سرقتی از دو صرافی در تهران دلار خریده است که در بازبینی فیلم دوربین مداربسته، مشخص شد خریدار دلار یک مرد سالخورده و شیک‌پوش است که با کارت دزدی مالباخته، خرید می‌کند.

در پی کسب این سرنخ، ماموران با تطبیق تصاویر پیرمرد سارق با بانک اطلاعات مجرمان در پلیس آگاهی، ردپای یک متهم سابقه‌دار به نام محمود را که بارها به اتهام سرقت دستگیر شده و هشت سابقه کیفری در پرونده خود داشت و در میان مجرمان سابقه‌دار به پدرخوانده معروف بود، شناسایی کردند.

ماموران در ادامه به محل‌هایی که احتمال می‌رفت وی در آنجا سکونت داشته باشد، اعزام و متوجه شدند او این محل‌ها را ترک کرده و مدت زیادی در یک خانه سکونت نمی‌کند.

در ادامه تحقیقات، ماموران اطلاع یافتند متهم چندی پیش در پی درگیری با یکی از همسایه‌های خود به دادسرا رفته است که از این طریق آدرس متهم به دست آمد و او را دستگیر و از خانه وی 20 میلیون تومان پول و دلار مالباخته را کشف کردند.

اعتراف و دستگیری همدستان

متهم در بازجویی با دیدن فیلم خرید دلار گفت، چندی پیش از زندان آزاد شده و با همدستی دو سارق سابقه‌دار به نام‌های ابراهیم و قاسم که در زندان با هم تحمل کیفر می‌کردند، باندی را تشکیل داده و با سرقت کارت‌های عابربانک، موجودی آن را می‌دزدیدند.

با اعتراف متهم به 20 فقره سرقت در تهران و شمال کشور، کارآگاهان پلیس آگاهی دو همدست دیگر او را نیز در یکی از شهر‌های شمالی دستگیر کردند که معلوم شد آنها نیز سوابق متعدد کیفری دارند.

در ادامه تحقیقات معلوم شد اعضای باند پدرخوانده دست به سرقت‌های گسترده‌ای زده‌اند؛ به‌طوری‌که در یک فقره از این سرقت‌ها، میلیون‌ها تومان مرغ، گوشت و برنج را دزدیده‌اند.

به دنبال اعتراف متهمان، قاضی پرونده دستور ادامه تحقیق و شناسایی مالباختگان را صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها