2200 کشته و 10 هزار زخمی؛

قاهره و اسکندریه درآتش وخون

باهنر در پایان جلسه علنی مجلس:

ارتش مصر مردم را به خاک و خون کشید

نایب‌رئیس دوم مجلس با تأکید بر اینکه مجلس جنایت ارتش مصر در به خاک و خون کشیدن هزاران نفر از مردم معترض این کشور را محکوم می‌کند،گفت: مجامع بین‌المللی و شورای امنیت از حقوق مردم مظلوم مصر دفاع کنند.
کد خبر: ۵۸۸۲۲۶
ارتش مصر مردم را به خاک و خون کشید


محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم مجلس پیش از پایان جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه) پارلمان در سخنان کوتاهی اظهار داشت: با خبر شدیم ارتش و نیروهای امنیتی مصر در حمله به مردم، هزاران نفر از مردم معترض مصر را به خاک و خون کشیدند.

وی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی این جنایت را محکوم می‌کند و از ارتش مصر می‌خواهیم که به عملیات کشتار مسلمانان پایان دهد، ارتش مصر تحت حمایت آمریکا مدعی برقراری دموکراسی بود و مدعی بود که بنابر درخواست مردم مصر اقدام به برکناری دولت منتخب کرده است، اکنون باید پاسخ دهد که دموکراسی آمریکایی و دموکراسی ارتش مصر اینگونه ترجمه می‌شود؟

این سخنان باهنر با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شد و آنها شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در صحن علنی پارلمان سر دادند.

نایب‌رئیس دوم مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما به شدت این رفتار سبوعانه ارتش مصر تحت حمایت‌های آمریکا را محکوم می‌کنیم و قاطعانه می‌خواهیم که دست از کشتار مردم بردارند و اجازه دهند که حکومت دموکراتیک در این کشور کار خودش را انجام دهد. مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت گوش خودشان را کر نکنند، چشم‌های خودشان را نبندند و از حقوق مردم مسلمان و مظلوم مصر دفاع کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پریناز مهادی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
۰
۰
كاملا با سخنان رئیس مجلس مان موافق هستم اما این شیطنت ها هنوز به نظرم اول راه است و كارهایی به نظرم فراتر میخواهند انجام دهند كه بسیار بدتر خواهد بود مرگ بر امریكا . مرگ بر اسرائیل و مرگ بر تمامی دشمنان هموطنان عزیز ایرانیم و جمهوری اسلامی ایران .

نیازمندی ها