بیانیه وزارت خارجه ایران در مورد تحولات مصر؛

کشتار مردم وقوع جنگ داخلی را قوت می بخشد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای با تاکید بر اینکه حوادث تلخ و تاسف بار مصر را با دقت، پیگیری نموده، ضمن تقبیح برخوردهای خشن و محکومیت کشتار مردم، نگرانی عمیق خود را نسبت به عواقب ناگوار آن ابراز داشت. در این بیانیه آمده است: بی تردید، رویکرد کنونی تحولات مصر، احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور بزرگ اسلامی مصر، را قوت می بخشد.
کد خبر: ۵۸۸۲۴۸
کشتار مردم وقوع جنگ داخلی را قوت می بخشد

به گزارش جام جم آنلاین؛ در بیانیه وزارت خارجه ایران آمده است: بی تردید، رویکرد کنونی تحولات مصر، احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور بزرگ اسلامی مصر، را قوت می بخشد که استمرار آن به مصلحت مردم متمدن و تاریخ ساز این کشور نخواهد بود. از این رو، وزارت امور خارجه ضمن دعوت همه طرفهای درگیر به خویشتن داری ، نسبت به عواقب وخیم و خطرناک این روند با عنایت به بحران های موجود درمنطقه، هشدار داده و بر ضرورت توقف هرچه زودتر آن تاکید می نماید. در این راستا همه نخبگان سیاسی، علمی، دینی و اطیاف و گروههای مختلف مصری را به اتخاذ رویکرد مسالمت آمیز ازجمله راهکار انجام گفتگوهای ملی و روند دموکراتیک تشویق می نماید.

بدیهی است استمرار چنین وقایعی باعث خواهد شد که دشمن صهیونیستی ، گروههای افراطی و مزدوران استکبار جهانی در منطقه از این وضعیت، سوء استفاده نموده و با منحرف کردن مسیر انقلاب مردمی مصر، روند توسعه و پیشرفت این کشور را درآینده با  موانع و مشکلات جبران ناپذیری رو به رو نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها