پخش سریال تلویزیونی «داوران» به تهیه‌کنندگی سعید شاهسواری از هفته آینده در شبکه دو آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۸۷۶۴۹
قضاوت «داوران» در شبکه 2

داستان این سریال درباره چند خواهر و برادر است که شغل همه آنها وکالت است و در هر اپیزود، آنها دفاع از یک پرونده حقوقی را به عهده می‌گیرند.

پج اپیزود این سریال را که از تولیدات سیمافیلم است، احمد امینی و دو اپیزود را بیژن میرباقری کارگردانی کرده است.

به گزارش جام‌جم، مسعود رایگان، پریوش نظریه، ایوب آقاخانی و مسعود انتظاری بازیگران ثابت این مجموعه هستند. این سریال با دستمایه قرار دادن پرونده‌های مختلف قضایی مردم را با وجوه مختلف مسائل حقوقی آشنا می‌کند.

«پانسمان روح» اولین اپیزود این مجموعه به کارگردانی امینی است و مسعود رایگان به عنوان بازیگر ثابت و سیامک اطلسی، رابعه مدنی و لیلی فرهادپور به عنوان بازیگران مهمان در آن حضور دارند. داستان این اپیزود به نویسندگی اصغر عبداللهی درباره جلال داوران است که ناخواسته درگیر یک ماجرای طلاق خانوادگی می‌شود.

دومین اپیزود از این مجموعه با نام «آخرین دیدار» به کارگردانی امینی درباره پرونده پدر و پسری است که به صورت مشترک متهم به قتل دختر نوجوانی هستند. مسعود رایگان، پریوش نظریه، مهرداد ضیایی، مسعود انتظاری، نگار نیکخواه آزاد، سینا کرمی، مسعود آگاهی و شهنوش شهباززاده بازیگران این اپیزود هستند.

سومین اپیزود با نام «جایی همین نزدیکی» به کارگردانی امینی روایتگر خانواده داوران است که با پرونده‌ای درگیر می‌شوند و متهم اصلی آن یکی از اعضای خانواده آنهاست. طرح اولیه این قسمت متعلق به شاهسواری است و جمیله دارالشفایی فیلمنامه آن را نوشته است. رویا جاویدنیا و بابک بیات بازیگران مهمان این اپیزود هستند.چهارمین اپیزود مجموعه با نام «دورترها» به کارگردانی امینی داستان یک نامادری به نام ثریا با بازی شیوا ابراهیمی است که متهم به قتل ناپسری خود است و نوشین داوران (پریوش نظریه) دفاع از پرونده او را به عهده می‌گیرد. نگارش این قسمت را شاهسواری انجام داده و طوفان مهردادیان و مهدی نوری دیگر بازیگران این اپیزود هستند.

پنجمین اپیزود از این مجموعه با نام «عکس یادگاری» به کارگردانی امینی پرونده جعل سند است و داستان آن درباره ملکی است که به چند نفر فروخته می‌شود و همین امر مشکلاتی را برای خریداران ایجاد می‌کند. الهام کردا، مسعود سخایی، سپیده خدابنده‌لو، معصومه سروش و پریچهر موسوی در این اپیزود حضور دارند.

اپیزود ششم این سریال با نام «روز مبادا» به کارگردانی بیژن میرباقری روایتگر مشکلات رفیق دیرینه جلال داوران است که جانباز است. مالک سراج و جواد زیتونی بازیگران این اپیزود هستند.

اپیزود هفتم هم با نام «مخفیانه» به کارگردانی میرباقری روایتگر مشکلات دو خواهر است. بهارک سالم‌نیا، ترانه کوهستانی و مهدی صدر بازیگران این اپیزود هستند.

به موضوعات حقوقی علاقه‌مندم

احمد امینی درباره کارگردانی این مجموعه به جام‌جم گفت: ابتدا قرار بود ده فیلم تلویزیونی با موضوع بررسی پرونده‌های حقوقی، کیفری و قضایی تولید شود و شخصیت‌های اصلی قصه هفت خواهر و برادر باشند که وکیل هستند. طرح اولیه این کار را جمال امید نوشته بود، اما در ادامه تصمیم گرفتیم براساس پرونده‌های قضایی مجموعه‌ای تلویزیونی تولید کنیم. وی ادامه داد: بعد تحقیقات اولیه به این نتیجه رسیدیم که هفت شخصیت اصلی در یک مجموعه اپیزودیک کار را به لحاظ اجرایی با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌کند و به لحاظ دراماتیک هم دشوار خواهد بود. به همین دلیل در جریان تحقیقات و نگارش قرار شد شخصیت‌های اصلی قصه سه خواهر و برادر و یک برادرزاده باشند.

این کارگردان اشاره کرد: مسعود رایگان نقش جلال داوران، پریوش نظریه نقش نوشین داوران و ایوب آقاخانی نقش علیرضا داوران را بازی می‌کنند. نقش سپهر، فرزند علیرضا داوران را هم مسعود انتظاری بازی می‌کند که یک جوان بیست ساله و دانشجوی رشته حقوق است. او در کنار پدر، عمو و عمه‌اش کارآموزی می‌کند.

وی درباره زمان تولید این سریال هم گفت: سال 1388 پیشنهاد این سریال داده شد و اوایل سال 90 هشت فیلمنامه آماده بود تا این‌که زمستان 90 پیش‌تولید را شروع کردیم و اوایل اردیبهشت 91 کار را کلید زدیم. همه لوکیشن‌های سریال در اماکن مختلف تهران است و فقط یکی از قصه‌های آن در شیرگاه مازندران اتفاق می‌افتد.

امینی با اشاره به این‌که قبل از ساخت این سریال دو فیلم سینمایی با موضوع وکالت کارگردانی کرده است، گفت: شاید یکی از دلایلی که مرا برای کارگردانی این مجموعه انتخاب کردند، علاقه‌ای است که من به مسائل حقوقی دارم. موضوع پرونده‌های قضایی،‌ کیفری و حقوقی را دوست دارم و آنها را پیگیری می‌کنم. طبیعی است وقتی پیشنهاد کارگردانی این سریال هم به من داده شد، برایم جذاب بود.

وی در پاسخ به این پرسش که خودش تا چه میزان در نگارش سریال داوران دخالت داشته، توضیح داد: طبیعی است هنگام نگارش همراه دوستان بودم و ایده‌هایم را می‌دادم، ولی زحمت اصلی به دوش نویسندگان بود.

این کارگردان درباره این‌که چرا همه اپیزودهای مجموعه را کارگردانی نکرده و دو اپیزود را بیژن میرباقری کارگردانی کرده است، گفت: بعد از ساخت پنج اپیزود به دلیل مشکلات مالی، تصویربرداری مجموعه چند ماهی متوقف شد و از آنجا که انگیزه‌ام را از دست داده بودم، ترجیح دادم دو اپیزود دیگر را کار نکنم. البته فیلمنامه اپیزود هشتم هم در سیمافیلم تصویب شد، اما ساخت آن به تعویق افتاد.

امینی درباره انتخاب بازیگران مجموعه گفت: خوشبختانه بازیگران ثابت این سریال، اولین انتخاب‌های ما بودند و توانستیم بازیگرانی که مدنظر داشتیم، جذب کنیم. قبل از کلید زدن این سریال 70 تا 80 درصد از بازیگران مهمان انتخاب شده بودند. بعد از تمام شدن هر اپیزود هم پیش‌تولید یک هفته تا ده روزه برای شروع قسمت‌های جدید داشتیم. در این زمان هم بقیه بازیگران مهمان انتخاب می‌شدند.

وی افزود: عوامل سازنده سریال تلاش کردند یک اثر جذاب با محوریت مسائل حقوقی، کیفری و قضایی تولید کنند. امیدوارم سریال داوران جذابیت لازم را برای مخاطبان داشته باشد و آن را دنبال کنند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها