یک فوق‌تخصص روماتولوژی، علل افزایش قوس کمر را در ضعف عضلات ناحیه کمر، چاقی و بزرگی شکم دانست.
کد خبر: ۵۸۶۲۲۶

دکتر محمد مهدی‌امام در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: به طور طبیعی گودی خفیفی در کمر همه افراد موجود است و می‌توان گفت کمر همه افراد گود است، ولی اگر این گودی بیش از حد معمول باشد می‌تواند به ایجاد علائمی در بیمار منجر شود. این علائم شامل احساس درد و خستگی در ناحیه کمر است که بتدریج می‌تواند باعث گرفتگی‌های عضلانی در اطراف ناحیه کمر شود.

وی ادامه داد: در موارد پیشرفته و درمان نشده، گودی کمر می‌تواند بیرون‌زدگی تدریجی دیسک کمر را به دلیل افزایش فشار روی مهره‌های کمری داشته باشد. البته راه درمان گودی کمر بر اساس علت کاملا متفاوت است؛ هنگام ضعف عضلات، تقویت مناسب عضلات کمری و هنگام بزرگی شکم، استفاده از کرست‌های کمری، کاهش وزن و کنترل کامل بزرگ بودن شکم مؤثر است.

شیرمادر بروز لکنت ‌زبان را کم می‌کند

بررسی‌های جدید پزشکان آمریکایی نشان می‌دهد کودکانی که در دوران نوزادی از شیرمادر تغذیه می‌کنند کمتر با مشکل لکنت‌زبان مواجه می‌شوند.به گزارش ایسنا، مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهد کودکانی که مدت طولانی‌تری از شیرمادر تغذیه کرده‌اند احتمال درمان لکنت‌زبان در سنین بالاتر به مراتب بیشتر است. همچنین پسران مبتلا به لکنت‌زبان بیشتر از فواید تغذیه با شیرمادر بهره می‌برند. کودکانی که بیش از یک سال از شیرمادرشان تغذیه کرده‌اند یک‌ششم نسبت به کودکان دیگر از شانس بیشتری برای رهایی از مشکل لکنت‌زبان برخوردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها