2 نفر مجروح شدند

تلاش 30 آتش‌نشان برای مهار حریق کارخانه گلنار کرمان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان گفت: ابتدایی‌ترین دلیل حادثه آتش‌سوزی کارخانه روغن‌نباتی گلنار کرمان را پایین بودن ایمنی کارخانه می‌دانیم.
کد خبر: ۵۸۳۶۸۱
تلاش 30 آتش‌نشان برای مهار حریق کارخانه گلنار کرمان

محمدحسین مؤمنی در گفت‌و‌گو با فارس در محل حادثه آتش‌سوزی کارخانه گلنار کرمان اظهار داشت: پس از اعلام وقوع آتش‌سوزی در کارخانه تعداد هفت دستگاه خودروی سنگین آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه 30 نیروی آتش‌نشان را برای مهار آتش در منطقه داریم، بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود تا یک ساعت دیگر آتش‌سوزی به طور کامل مهار شود.

مؤمنی با بیان اینکه هنوز علت دقیق حادثه مشخص نیست و باید آتش به طور کامل خاموش شود و سپس با کار کارشناسی به دلیل حجم بالا نظر قطعی اعلام شود، خاطرنشان کرد: ابتدایی‌ترین دلیل حادثه آتش‌سوزی کارخانه روغن‌نباتی گلنار کرمان را پایین بودن ایمنی کارخانه می‌دانیم.

وی عنوان کرد: ایمنی کارخانه روغن‌نباتی گلنار کرمان نسبت به وسعت کارخانه کم بوده و سبب شده که در ساعت اولیه وقوع آتش‌سوزی نتوانند آن را مهار کنند.

کاووس محمودی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز به خبرنگار فارس گفت: بیش از 50 نفر نیروی آموزش دیده هلال‌احمر با امکانات مورد نیاز در محل آتش‌سوزی حضور دارند.

وی با بیان اینکه سه کارگر کارخانه که بر اثر آلودگی دچار مشکل شده بودند، به بیمارستان اعزام شدند، ابراز داشت: در حال حاضر نیروها در تلاش هستند تا آتش را به طور کامل خاموش کنند.

حادثه 2 مجروح داشت

فرماندار کرمان گفت: در حادثه آتش‌سوزی کارخانه گلنار کرمان پنج سوله کارخانه در آتش سوخت و دو سوله به طور کامل تخریب شده است.

بهنام سعیدی  با اشاره به اینکه ساعت 14 و 15 دقیقه بعد از ظهر امروز حریق کارخانه روغن‌نباتی گلنار کرمان اعلام شد، اظهار داشت: بلافاصله همه اکیپ‌های امدادی و آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور اعضای ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان در محل حادثه بیان داشت: تمام امکانات امدادی شهر شامل شهرداری، فرودگاه، هلال‌احمر، نیروی انتظامی، هوانیروز، راه و شهرسازی و ستاد حوادث برای مهار آتش به کار گرفته شد.

فرماندار کرمان تصریح کرد: نخستین اقدام در مهار آتش، جلوگیری از سرایت آتش به نقاط دیگر کارخانه بود که در این زمینه اقداماتی انجام و اطراف محل حادثه آتش‌سوزی با استفاده از آب و خاک سد شد تا مانع سرایت آتش شود.

سعیدی با بیان اینکه سپس نیروهای امدادی اقدام به خاموش کردن آتش کردند، خاطرنشان کرد: در این حادثه پنج سوله کارخانه در آتش سوخت و دو سوله به طور کامل تخریب شده است.

وی با اشاره به اینکه این حادثه دو مجروح داشته است، بیان داشت: دلیل حادثه هنوز مشخص نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها