دروازه بان ایرانی بوندسلیگا مصدوم است

ماجرای زانوی آب آورده دانیل داوری

مصمم به قهرمانی هستیم

داوری: همه ما دلخوریم

بازیکن تیم ملی بسکتبال در آستانه اعزام این تیم به مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان گفت: اگرچه از برخی بی‌مهری‌ها و کم لطفی‌ها دلخور هستیم اما همه مصمم به قهرمانی هستیم.
کد خبر: ۵۸۳۱۵۶
داوری: همه ما دلخوریم


 جواد داوری که به عنوان یکی از دوازده بازیکن تیم ملی بسکتبال برای اعزام به محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در فیلیپین انتخاب شده است، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به اردوها و دیدارهایی که برای آماده‌سازی ملی‌پوشان در نظر گرفته شده بود و زمان‌بندی تمرینات، به 90 درصد از آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات رسیده‌ایم. 10 درصد باقی مانده به دلیل برخی آسیب دیدگی‌های جزئی و قدیمی و شاید بیماری‌های کوچکی مانند سرماخوردگی است که به زودی برطرف خواهند شد.

وی شرایط کلی تیم ملی را در آخرین اردوی آماده‌سازی که در آمل در برگزار شد، خوب توصیف کرد و یادآور شد: اگرچه زمانی یکی از بازیکنان ترکیب اولیه تیم بودم اما الان در این ترکیب قرار ندارم و جزو بازیکنانی هستم که باید روی نیمکت بنشینم تا در جریان بازی فرصت حضور در زمین را پیدا کنم. البته این نظر مربی است که بر اساس چیدمانی که در ذهنش ساخته به آن رسیده است. بنابراین به آن احترام می‌گذارم.

بازیکن پست یک و دو تیم ملی بسکتبال ادامه داد: در واقع نقش من به عنوان یک بازیکن مکمل و به نوعی تکمیل کننده است که باید از روی نیمکت و در زمان‌های مورد نیاز وارد زمین شوم. امیدوارم به بهترین نحو در تیم ملی کار کنم و کمکی باشم برای جبران ناکامی دو سال پیش.

"فکر می‌کنید به عنوان بازیکنی که در ترکیب اولیه نیست و به قول خودتان برای آغاز هر دیدار نیمکت نشین است، تا چه حد بتوانید در عملکرد تیم ملی بسکتبال در مسابقات پیش رو نقش داشته باشید"؟، وی در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: هدف تیم ملی قهرمانی در آسیاست و قهرمانی در تیم‌های بزرگ از روی نیمکت شکل می‌گیرد. اولین سالی نیست که در تیم ملی بازی می‌کنم ضمن اینکه بسکتبال بر خلاف فوتبال تعویض‌های نامحدود دارد. امیدوارم با تجربه‌ای که دارم، بتوانم در زمان‌هایی که به بازی فراخوانده می‌شوم، بهترین عملکرد را داشته باشم.

داوری با اشاره به ترکیب دوازده نفره تیم برای حضور در هر رویداد رسمی، خاطرنشان شد: هر یک از بازیکنان به اندازه یک دوازدهم در نتایج به دست آمده و برد و باخت‌های کسب شده نقش خواهند داشت. فکر نمی‌کنم نقش بازیکنی بیشتر از دیگری باشد چون بسکتبال یک رشته کاملا گروهی است و در آن حتی بازیکنی که به اندازه 20 ثانیه هم فرصت بازی کردن پیدا نمی‌کند، در نتایج به دست آمده نقش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در رقابت‌های ویلیام جونز و دیدارهایی که در اردوی تدارکاتی ترکیه داشتیم، زمان‌های خوبی برای بازی کردن در اختیارم گذاشته شد. امیدوارم شرایط به گونه‌ای شود که بتوانم راحت‌تر و بیشتر به تیم ملی کمک کنم.

بازیکن پست یک و دو تیم ملی بسکتبال با یادآوری اینکه تیم ملی بسکتبال در شرایط ناهماهنگ در دوره پیشین رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کرد، ادامه داد: اما امسال هر دوازده بازیکن هماهنگی خوبی با هم پیدا کرده‌ایم، به خصوص اینکه با حضور حامد حدادی شرایط خیلی خوب شده است. البته اگر ارسلان کاظمی هم بود، شرایط خیلی بهتر می‌شد به هر حال او بازیکن قابلی است که در NBA کار می‌کند اما به هر حال برای سرمربی مهم حضور بازیکنان در تمرینات و اردوها بود که ارسلان نتوانست به آنها برسد.

وی با اشاره به اینکه بچیروویچ سال گذشته سرمربی مهرام در لیگ برتر بود، اظهار داشت: او از توانایی تک تک بازیکنان شناخت کافی دارد و اصلا انتظاری فراتر از توانایی و سبک بازی بازیکنان از آنها دارد. در واقع بچیروویچ روی نقاط قوت هر بازیکن تاکید دارد و سعی می‌کند با گنجاندن توانایی هر یک از بازیکنان در قالب تیم و مشخص شدن وظیفه آنها به نتیجه برسد. در هر صورت امیدوارم با شرایط خوبی که داریم و کوچینگ خوب بچیروویچ به قهرمانی برسیم.

داوری با اشاره به اینکه تیم ملی بسکتبال طی دو دوره متوالی قهرمان آسیا شد و به سهمیه المپیک و جهانی دست یافت، گفت: بسکتبال در اروپا و آمریکا حرف اول را می‌زند. در آسیا هم چینی‌ها 30 ساله سلطه‌گری می‌کردند اما ما به سلطه آنها پایان دادیم. در کل بسکتبال پرافتخارترین رشته توپی در ایران طی 10 سال گذشته بود که در رده‌های مختلف صاحب عنوان شد اما مورد بی‌مهری و کم لطفی بسیار قرار گرفت و همه بازیکنان از این بابت دلخور هستیم. با همه اینها امیدواریم دوباره و با قهرمانی در آسیا به روزهای خوب بازگردیم و بتوانیم آن را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آخرین اردوی آماده‌سازی خود را در آمل برگزار کرد. این اردو پنجشنبه به پایان رسید و تیم ملی یکشنبه آینده راهی فیلیپین، محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا خواهد شد.

بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا دهم تا نوزدهم مردادماه در مانیل برگزار می‌شود. سه تیم برتر این رقابت ها صاحب سهمیه جهانی می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها