آزادی 20هزار زندانی در 22بهمن

مدیر کل زندان های استان تهران اعلام کرد: با هدف اعطای فرصت به زندانیان و محکومان مالی ، هم اکنون یک پنجم این زندانیان در مرخصی به سر می برند و زندانیان با این مرخصی بیش از 30میلیارد تومان از بدهی خود را پرداخت کرده اند.
کد خبر: ۵۸۱۶۰

سلیمانی که در جمع خبرنگاران دیدارکننده از زندان های تهران سخن می گفت ، افزود: اعطای مرخصی به زندانیان بویژه زندانیان مالی از سیاست های سازمان زندان ها و دستگاه قضایی برای کاهش اثرات زندان بر افراد است . وی همچنین از پیشنهاد عفو و آزادی حدود 20هزار زندانی دارای شرایط که 6000 از این تعداد سهم استان تهران است به مناسبت 22بهمن خبر داد. سالارکیا ، معاون دادستانی تهران نیز گفت : به منظور فراهم کردن زمینه پذیرش دوباره مجرمانی که دوران محکومیت خود را گذرانده اند و برای فراهم کردن شرایط استخدام و اشتغال افرادی که محکومیت آنان قطعی نمی شود و یا با قرار و یا به جرم نپرداختن مهریه یا نفقه در زندان هستند ، اوراق عدم سوءپیشینه کیفری صادر می شود.

ورود 600هزار نفر به زندان در سال

در همین حال رئیس مرکز آموزش سازمان زندان ها نیز گفت : ورود سالانه 600هزار نفر به زندان های کشور تبعات سوئی برای سازمان زندان ها در پی داشته است . مظفر الوندی افزود: اگر هر کدام از این زندانی ها فقط دارای 2عضو خانواده باشند، حجم بالایی از مراجعات خانوارهای زندانیان به سازمان زندان ها سرازیر می شود که تبعات سوئی خواهد داشت . الوندی ، جمعیت زندانیان کشور را بالغ بر 136هزار نفر ذکر کرد و گفت : اگر بتوانیم با مجازات های جایگزین حبس ، آمار زندانیان را کاهش دهیم ، در آینده در زندان جمعیت منطقی خواهیم داشت . رئیس مرکز آموزش سازمان زندانها خاطرنشان کرد: ورود به زندان پیامدهای مخصوص خود را دارد و می تواند اثراتی را بر زندانیان داشته باشد. الوندی افزود: هم اکنون سمت و سوی قوه قضاییه حذف مجازات زندان و کمرنگ کردن آن است بر این اساس نیز لوایح متعددی از سوی قوه قضاییه به دولت و مجلس ارسال شده است. وی افزود: هم اکنون مجازات زندان اثربخشی خود را از دست داده است و زندان به مفهوم قبلی کارآیی ندارد.

واگذاری 2000 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد

به میمنت آغاز بیست وهفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و در دومین روز از ایام دهه مبارک فجر، اسناد مالکیت بیش از 2000 واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد واگذار می شود. به گزارش کمیته امداد ، این نهاد به منظور رفع مشکل مسکن مددجویان و با هدف احداث سرپناه امن ، ضمن رعایت اصول ایمنی در ساخت وساز و رعایت استانداردهای ملی از جمله آیین نامه 2800 ، خدمات قابل توجهی را در زمینه تامین مسکن نیازمندان به انجام رسانده است . گفتنی است ، 2000 واحد مسکونی واگذار شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) ، اکثرا در مناطق محروم و روستایی کشور احداث شده است.

توزیع 90هزار تن کالای یارانه ای

همچنین سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: به مناسبت بیست وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب با مساعدت وزارت بازرگانی ، توزیع 90هزار تن کالای یارانه ای مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی بین مددجویان خانواده بزرگ کمیته امداد آغاز شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها