مناجات

گنج قناعت

خدایا! تو مرا به حقیقت و به ذات اقدس خود پیوند بده تا هیچ راه ناصوابی را در پیش‌روی خود ترسیم نکنم و آنچه به خوبان عطا کردی، عطایم بخش، فرمان تو را با همه ‌وجود فرمانبر باشم و از آن، ره‌توشه‌ای برای خود داشته باشم.
کد خبر: ۵۸۱۱۹۴
گنج قناعت

خداوندا! در این ماه که ماه فیض بندگی، ماه هجرت درونی، ماه نزول کتاب آسمانی است، آیه آیه کتاب خود را داروی روح‌بخش و مایه آرامش من قرار ده تا با آن زندگی کنم و از آنچه در آن مرا برحذر داشته است، اجتناب کنم.

خدایا! در این فیض بندگی مرا به کرامت‌های انسانی هدایت کن، مرا در کیمیای هستی خود گنج قناعت عطا فرما، سرمایه‌ای بی‌پایان و رضایتمندی به آنچه عنایت کردی و به آنچه دارم تا به خواهش‌های بی‌مورد دل، تن ندهم و حرص و طمع را از سفره زندگی برچینم.

خدایا! هیچ چیزی، جز دنیاطلبی مرا از درگاه تو دور نمی‌کند، وقتی دنیاطلب شوم، تو را از یاد خواهم برد، پاکدامنی‌‌ام را ازدست خواهم داد، به دام خواسته‌‌های حرص خواهم افتاد و اسیر گرداب دنیا می‌شوم و چه سخت است که دوباره به درگاه تو بتوانم روی آورم.

الهی! لباس قناعت بر اندام من بپوشان تا به مرام تو نزدیک شوم و در خواسته‌های خود عدل و انصاف داشته باشم.

می‌خواهم در روزهای آسمانی رمضان با تو همنفس شوم و تا قاف حقیقت همراه تو باشم. با تو بودن توشه راه می‌خواهد، توشه‌ای از جنس نخواستن‌ها و کم‌خواستن‌ها، توشه‌ای به‌دور از حرص و طمع و شهوت. می‌خواهم با تو باشم تا در باتلاق دنیاطلبی که زخم ناسور من است، فرو نروم.

می‌خواهم دستم را بگیری، پروازم دهی سوی آسمان‌ها و کهکشان‌ها، با همین داشته‌هایی که به من عطا کردی و خواهش‌هایی که به من ندادی و حالا شکرگزار تو شده‌ام.

پروردگار من! می‌خواهم مرا از هر آنچه که ترس دارم، ایمن بخشی، ترس از نامهربانی روزگار، ترس از کسب و روزی حرام، ترس از قرار گرفتن در حلقه دوستانی نابکار، ترس از رویگردان شدن از شنیدن سخن حق و ترس از تضییع حقوق دیگران.

خدایا! مرا به صراط حق، مسیر پاکی‌ها و درستی‌ها رهنمون باش تا ایمن بمانم و از لغزش‌ها دور بمانم.

محمد خامه‌یار - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها