رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش از بومی سازی استفاده از تبلت در مدارس خبر داد و گفت: در صورتیکه امکان بومی سازی تبلت برای دانش آموزان وجود داشته باشد، پس از بررسی نهایی و مثبت بودن نتایج ارزیابی از مهر ماه سال آینده، تبلت به مدارس وارد می شود.
کد خبر: ۵۸۰۷۵۴
بومی سازی استفاده از تبلت در مدارس

یوسف نوری در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر استفاده از تبلت در سه مدرسه از مدارس شهر تهران به صورت پایلوت اجرایی می شود و کارشناسان در حال بررسی مشکلات و مزایای استفاده از آن هستند.

وی با بیان اینکه تکلیف ورود تبلت به مدارس تا مهرماه سال آینده مشخص می شود، افزود: در حال حاضر در بسیاری از مدارس دنیا از تبلت برای سیستم آموزشی استفاده می کنند و ما نیز ضمن مطالعه تجارب این کشورها، درصدد بومی سازی آن با فرهنگ و هویت ایرانی هستیم.

به گفته نوری، اگر نتایج بررسی ها مناسب باشد از این وسیله به عنوان یکی از ابزار آموزشی استفاده و از  مهر ماه سال آینده تبلت به مدارس کشور وارد می شود.

نوری درباره روند هوشمندسازی مدارس استثنایی و کلاس های مناطق عشایری نیز توضیح داد: هوشمندسازی مدارس استثنایی به نسبت مدارس عادی روند بهتری را طی می کند. در حال حاضر میانگین هوشمندسازی مدارس دو کلاس در هر مدرسه است، اما مدارس استثنایی بیشتر از این تعداد هوشمند شده اند.

وی ادامه داد: یک اعتبار 4 میلیارد تومانی از سوی رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور اختصاص یافته است و همچنین ما نیز درصدد هوشمندسازی 32 کلاس مدارس استثنایی هستیم.

نوری از اختصاص اعتباری برای هوشمندسازی 50 تا 60 کلاس عشایر خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز پکیج های کامل هوشمندسازی در اختیار مجتمع های روستایی و مدارس عشایر قرار می گیرد تا در روند آموزشی آنها خللی ایجاد نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها