خبر سلامت

افسردگی را بشناسید

یک روان‌شناس بالــــینی گفت: افسردگی در افراد به دو دسته درون‌زاد و برون‌زاد تقسیم می‌شود که هر یک درمان جداگانه‌ و معمولا موثری دارند.
کد خبر: ۵۸۰۷۳۹

مجتبی مظلومی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: افسردگی درون‌زاد از افزایش سطح غلظت هورمون‌های «سرتونین» در مغز است که معمولا با داروهای ضد افسردگی برای کنترل سطح غلظت درمان می‌شود. گروهی دیگر به افسردگی از نوع برون‌زاد دچار می‌شوند که به‌علت شرایط نامساعد اجتماعی و عاطفی، ناکامی، از دست دادن نزدیکان و بیکاری است که با روان‌کاوی و شناخت درمانی و بدون استفاده از داروهای شیمیایی درمان می‌شوند.وی تاکید کرد: خلق پایین، افکار بدبینانه، لذت‌نبردن، کاهش انرژی، کندی و تمرکز ضعیف و عزت نفس پایین از علائم بیماری افسردگی است. افرادی که به بیماری روانی افسردگی نزدیک می‌شوند باید افکار ناکارآمد را شناسایی و آنها را تغییر و با افکار مفید و سازنده جایگزین کنند.

سفید کردن، دندان را تحلیل می‌برد

یک عضو هیات مدیره دندانپزشکان عمومی ایران گفت: سفید کردن دندان باعث بروز حساسیت‌های شدید و فرسایش دندان‌ها می‌شود.دکتر همایون فراست در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: سفیدکردن دندان یک فرآیند شیمیایی است که روی سلول‌های دندان تاثیر می‌گذارد و با نفوذ مواد اکسیدکننده به داخل عاج دندان در لایه زیرین مینا، رنگ آن را روشن‌تر می‌کند.وی تاکید کرد: استفاده از برخی داروها از جمله آنتی‌بیوتیک‌ها و تتراسیکلین‌ها در زمان قبل از جوانه زدن دندان‌های دائم منجر به تغییررنگ استخوان دندان‌های داخل فک می‌شود که این تیـــــرگی با سفید کردن، برطرف می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها