با این که سابقه برج ایفل و پیزا و..... جای دوری نرویم، همین برج معروف به منارجنبان خودمان، خیلی بیشتر و پیشتر از برج میلادی است که حول و حوش هفشده سالی است قد علم کرده، اما به قدری که تا الان در راستای این برج مذکور حاشیه‌سازی شده، به گمانم برای سایر بروج حرف و حدیث در نیامده!...
کد خبر: ۵۸۰۵۴۳
افطاری بر فراز برج میلاد

حواشی برج میلاد: ذیلا خیلی فشرده، به چند نمونه از این حاشیه‌سازی‌ها ـ که احراز صحت و سقم آن با ما نیست ـ اشاره می‌کنیم،محض این که گوشی دستتان بیاید:

1ـ بستنی طلایی: چند سال پیش شایع شد که در رستوران گردان بالای برج، بستنی‌هایی سرو می‌شود و میل می‌شود (و شما بفرمایید حیف و میل می‌شود!) که قاطی آن ذرات طلا وجود دارد. هرچند ما که ذهنیت‌مان از بستنی در حد بستنی اکبرمشتی بود، نفهمیدیم یعنی چی، اما در عین حال نزدیک بود درجا شاخ در بیاوریم که البته بموقع جلو آن را گرفتیم. واکنش سریع در جلوگیری یعنی این!

2ـ افطاری با خاویار: الان نیز بتازگی همچین به گوش ما رسیده که گویا در منوی افطاری مخصوص برج میلاد، خاویار 150 هزار تومانی هم وجود دارد. در حالی که بعضی‌ها افطاری، عموما سیب‌زمینی و تخم‌مرغ دارند. مگر که یارانه‌شان را دریافت کنند که بتوانند علاوه بر تخم‌مرغ، خود مرغش را هم بخورند. در همین راستا، یک سایت منتسب به معلوم نیست کجا (که نخواستیم نام«مشرق»ی آن فاش شود) از مسئولان برج میلاد خواسته که در این وانفسای تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ملت، قضیه تحریم «افطاری اشرافی» را جدی بگیرند. این بار ما خیلی تعجب نکردیم و شاخی هم در نیاوردیم؛ چرا که کلا تصویر درست و درشتی از خاویار نداشتیم.

بسته پیشنهادی: در راستای برج میلاد و حواشی آن، یکی دو نکته عرض می‌کنیم که دست خالی از این محل و مطلب خارج نشده باشید:

1ـ نگاه با دوربین: چون ارتفاع برج میلاد از سطح زمین خیلی زیاد است؛ به گونه‌ای که اگر شما خواسته باشید سر برج را تماشا کنید، کلاه از سرتان می‌افتد؛ از این رو ای بسا که عزیزان بالای برج نیاز داشته باشند که هرچند وقت یک بار، با دوربینی چیزی، از بالا به زندگی مردم پایین دست نگاه کنند تا بهتر در جریان چرخه زندگی آنها قرار گیرند. فقط بالای برج و افرادی را که داخل رستوران می‌آیند، نبینند. آنها اکثرا وضعشان توپ است. کیک تولدشان را هم می‌آیند سر برج می‌خورند. حال آن که خیلی‌ها چشمشان به سر برج است که کی حقوق خود را بگیرند، نان شبشان را تأمین کنند.

2ـ تذکر دوستانه: برخی رسانه‌ها و سایت‌های خبری اگر واقعا قصد اصلاح دارند و به نیت امر به معروف می‌خواهند مورد و مشکلی را به یک مدیریت و یک مدیر و یک نهادی گوشزد نمایند؛ اگر محض رضای خداست، قبل از رسانه‌ای کردن آن، که شائبه استفاده‌های جناحی و سیاسی پیش آید، آن مورد را صمیمانه و شفاف به مدیریت آن مرکز ـ و در اینجا برج میلاد شهرداری ـ منتقل کنند. البته شاید پیش خود همچین گمان کردند که لابد مدیر برج میلاد، یکسره آن بالاست و تا خواسته باشند برسند آن بالا، تازگی خبر از دست رفته و چای قندپهلوی مچ‌گیری از دهن افتاده!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
۰
۰
هفشده نه مجید جان هفده
مریم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
۰
۰
هفت، هشت، ده سال منظورشون بوده!

نیازمندی ها