متن‌های حاشیه شده

مصر در روزهای اخیر رنگ ناآرامی و بحران به خود گرفته است بگونه‌ای که بسیاری از سرنوشتی نامعلوم پیش روی مصر سخن می‌گویند. این فضا در حالی بر مصر حاکم شده است که همزمان درگیری‌های مشکوکی در سینا روی داده است.
کد خبر: ۵۷۹۶۳۴
متن‌های حاشیه شده

شبه نظامیان مسلح با ارتش مصر درگیر شده‌اند که فضایی ناآرام را بر مصر و منطقه حاکم ساخته است. نکته قابل توجه آنکه در حملات صورت گرفته توسط ارتش مصر بیش از هر چیز تونل‌های فلسطینی‌ها در مرزهای رفح هدف قرار گرفته است چنانکه در حملات چند ماه پیش به سینا نیز ارتش بسیاری از تونل‌های ارتباطی میان مصر و غزه را تخریب کرد.

در حوزه فلسطین نیز صهیونیست‌ها طرح‌های متعددی را در پیش گرفته اند. ساخت و سازهای جدید در مسجد الاقصی با هدف نابودی آثار اسلامی آن، شهرک سازی‌های گسترده در کرانه باختری و قدس که 10 هزار واحد را شامل می شود، اخراج فلسطینی‌ها از مناطق مختلف از جمله در نقب با تصویب قوانین نژاد پرستانه در کنست، یورش به مسجد الاقصی به نام یهودیان افراطی که در اصل توسط نظامیان و سران صهیونیست‌ها سازماندهی شده است ، استمرار وضعیت بحرانی و نابسامان فلسطینی‌ها در بند رژیم صهیونیستی که بسیاری از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند چنانکه روز جمعه صهیونیست‌ها کودک 5 ساله فلسطینی را بازداشت کردند، تحرکات صهیونیست‌ها در لبنان و سوریه برای نابودسازی این کشورها و... تنها بخش‌های کوچکی از جنایات و اشغالگری صهیونیست‌ها را تشکیل می‌دهد.

این در حالی است که افکار عمومی جهان و جهان اسلام گرفتار تحولات مصر گردیده است و توجه خاصی به مسائل فلسطین و سلطه گری صهیونیست‌ها ندارد. اکنون صهیونیست‌ها فرصتی یافته‌اند تا از آن برای سلطه بیشتر بر فلسطین و منطقه بهره‌گیرند در حالی همه توجهات را به مصر معطوف ساخته‌اند. جالب توجه آنکه صهیونیست‌ها و غربی‌ها تلاش دارند تا تحولات مصر را درگیری میان اسلام و سکولاریسم معرفی نمایند تا هم سیاست‌های ضد اسلامی خود را پیگیری کرده باشند و هم اینکه از این شرایط برای انحراف افکار عمومی از فلسطین بهره گیرند.

در نهایت می توان گفت اکنون تحولات مصر به زمینه ای برای اجرای خواسته‌ها و طرح‌های صهیونیست‌ها مبدل شده است که محوریت آن را تشدید محاصره غزه و اشغالگری بیشتر در اراضی اشغالی تشکیل می‌ دهد. شاید بتوان گفت که همین مسئله موجب شده تا صهیونیست‌ها از موضع‌گیری در قبال تحولات مصر خودداری کرده و چنان وانمود سازند که توجهی به این مسائل ندارند در حالی که در واقع در لوای این تحولات اهداف سلطه گرایانه خود را پیگیری می‌کنند

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها