دلایل خاموشی‌های کیش از زبان معاون وزیر نیرو

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه برق جزیره کیش مجددا وصل شده است، دلایل توقف گاز و سوخت رسانی به نیروگاه و خاموشی‌های این جزیره گردشگر پذیر در روزهای گرم تابستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۷۵۷۱۸
دلایل خاموشی‌های کیش از زبان معاون وزیر نیرو

محمد بهزاد امروز در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضعیت تامین برق جزیره گردشگر پذیر کیش، گفت: روز گذشته به وزارت نیرو گزارش شده که برق جزیره کیش قطع شده و علت قطعی برق هم عدم تامین گاز طبیعی و فرآورده های نفتی توسط مجموعه شرکت ملی نفت ایران بوده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه در حال حاضر شبکه انتقال، توزیع و نیروگاه برق کیش به بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: با این وجود وزارت نیرو با توجه به نقش حاکمیتی خود وارد عمل شد و مذاکراتی را با وزارت نفت، شرکت نفت فلات قاره، منطقه آزاد کیش و شرکت آب و برق کیش انجام داد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به دنبال پیگیری‌های انجام شده برق نیروگاه کیش از شب گذشته مجددا وصل شده است، اظهار داشت: همچنین از امروز گازرسانی به نیروگاه کیش توسط شرکت نفت فلات قاره از سر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال مهر که علت توقف گاز و سوخت رسانی به نیروگاه کیش چه بوده است؟ توضیح داد: هنوز مشخص نیست که علت توقف سوخت رسانی مشکلات فنی در تولید و انتقال گاز بوده و یا بدهی‌های معوق شرکت آب و برق کیش به مجموعه وزارت نفت اما با پیگیری‌های وزارت نیرو مشکلات حل و فصل شده است.

بهزاد با یادآوری اینکه علاوه بر از سرگیری گازرسانی، یک فروند کشتی حامل 10 میلیون لیتر فرآورده نفتی هم عازم جزیره کیش شده است، تبیین کرد: پیش بینی می شود تا ظهر امروز این کشتی سوخت خود را در مخازن نیروگاه کیش تخلیه کند.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه به نیروگاه برق کیش دستور داده شده تا نسبت به افزایش حجم ذخیره سازی فرآورده های نفتی اقدام کند، خاطرنشان کرد: بر این اساس در مدت یکسال باید ظرفیت ذخیره سازی سوخت مایع این نیروگاه تا سقف 50 روز افزایش یابد.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه با توجه به دریافت مبالغ قبوض آب و برق باید شرکت آب و برق کیش هر چه سریع تر نسبت به پرداخت بدهی های معوق خود اقدام کند، خاطرنشان کرد: این ناهماهنگی ها نباید باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم به ویژه در فصل گرم تابستان شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها