با این‌که مانوئل پلگرینی بارها تأکید می‌کرد که خیال ترک باشگاه مالاگا را ندارد، او بتازگی این تیم اسپانیایی را تنها گذاشته و هدایت منچسترسیتی را در دست گرفته و جای روبرتو مانچینی معزول و ایتالیایی را در این تیم پولدار انگلیسی پر کرده است.
کد خبر: ۵۷۴۹۲۵

پلگرینی شیلیایی و پنجاه و نه ساله که صاحب مدرک تحصیلی مهندسی ساختمان است و به همین سبب مهندس نامیده می‌شود، تیم پرمهره‌ای را تحویل گرفته که دست‌کم به لحاظ بازیکن نه‌تنها چیزی از منچستریونایتد و چلسی دو مدعی دیگر عنوان قهرمانی فصل جدید لیگ انگلیس کم ندارد، بلکه پیش هم هست. با این حال پلگرینی باید ثابت کند که می‌تواند برعکس مانچوسیتی را در مسیر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به پیش براند و بعلاوه تک قهرمانی سیتی در لیگ برتر انگلیس را که دو سال پیش حاصل آمد،تکرار کند.

پلگرینی طی پنج سال هدایت «زیر دریایی‌های زرد» یعنی ویارئال بسیار موفق بود و به همین سبب بود که مالاگا دیگر باشگاه اسپانیایی بعد از سرمایه‌گذاری کلان مالکان عرب خود و جمع‌آوری شمار زیادی از ستاره‌ها، وی را به مربیگری‌اش برگزید و براساس همین شاخصه‌ها بود که سیتی وی را جذب خود کرد.

اگر برای مالاگا غیرقابل هضم بود که به رغم این سرمایه‌گذاری هیچ جامی را نبرد برای سیتی نیز بدون جام ماندن در فصل اخیر و بخصوص شکست صفر بر یک برابر تیم معمولی ویگان در فینال جام حذفی انگلیس غیرقابل هضم بود. پلگرینی می‌گوید از این که خطوط کاری خودش و اهداف و راهبردهای باشگاه کاملا هویداست، احساس خوشحالی می‌کند و شاید او باید خود را خوش‌اقبال بداند؛ زیرا به رغم کلاس و دانش خود 9 سال کار او در لیگ اسپانیا بدون فتح حتی یک جام سپری شد و این شامل تک‌فصل حضور او در رئال مادرید هم می‌شد.

قرارداد پلگرینی با ​منچستر‌سیتی​ سه ساله است و اگر مشخص نیست او واقعا اینقدر در سیتی دوام می‌آورد یا خیر، اما این مساله روشن است که وی طی 25 سال کار مربیگری‌اش با احتساب انگلیس حضور در پنج کشور را تجربه کرده و کشورهای قبلی محل کار او شیلی، اکوادور، آرژانتین و همان‌طور که پیشتر گفتیم اسپانیا هستند.

شاید هم کلید و دلیل رویکرد منچستر​ سیتی به یک مربی شاغل در اسپانیا را باید در این نکته جستجو کرد که چندی پیش مدیران این باشگاه پست مدیریت فنی تیم خود را به فران سوریانو و تزیکی بگیریستان سپردند که هر دو از مسئولان فنی پیشین بارسلونا بوده‌اند و آنها هم فردی را از درون سیستم فوتبال اسپانیا و کسی را برگزیدند که هر چند به لحاظ اخلاق و رفتار آدم آرامی است، اما مدیریت درستی بر کارها دارد و می‌تواند بهترین بازی‌ها را از شاگردانش بگیرد.

این را هم بگوییم که منچستر‌سیتی قبل از جذب پلگرینی دو بازیکن زبده همچون فرنان دینیو برزیلی و خوس ناواس اسپانیایی را با رقم کلی 78 میلیون دلار خریداری کرد و به این ترتیب دست پلگرینی حالا از مانچینی و مارک هیوز ولزی که دومی قبل از مانچو سکاندارسیتی بود، نیز «پر»تر است.

ساکرنت / مترجم: وصال روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها