رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی بر ضرورت ادامه مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل اختلافات پیرامون مسایل هسته ای تاکید کرد.
کد خبر: ۵۷۴۵۳۹
تاکید رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی بر ادامه مذاکرات با ایران

یوکیا آمانو امروز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی برق هسته ای در قرن ۲۱ در سنت پترزبورگ گفت: ابزار کار و ساز و کار اصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت وگو است و در رابطه با ایران باید مذاکره ادامه یابد.

وی افزود: روند مذاکرات با ایران نباید صرفا برای ادامه مذاکرات باشد بلکه می باید اهداف معینی را دنبال کند.

رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی اضافه کرد: هدف ما این است که اطمینان یابیم مراکز هسته ای ایران بدون هر گونه خطری و بطور ایمن بهره برداری می شوند.

وی با تاکید بر اهمیت ادامه مذاکرات هسته ای با ایران، اظهارداشت: مدیریت آژانس بین المللی انرژی اتمی مصمم به ادامه مذاکرات با حسن روحانی رییس جمهوری منتخب ایران است.

آمانو افزود: امیدواریم در دوره رییس جمهوری جدید ایران به گفت و گو ها با این کشور ادامه داده و به نتایج مشخصی در این مذاکرات دست بیابیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که بتواند وضعیت پیرامون مساله هسته ای ایران را تحت کنترل نگهدارد.

رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشورهایی که دارای سلاح اتمی نیستند، باید در باره مواد هسته ای و مراکز فراوری و غنی سازی شان به آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش دهند و آژانس قادر به راستی آزمایی این اطلاعات است.

کنفرانس بین المللی برق هسته ای در قرن ۲۱ از روز چهارشنبه با شرکت چهار هزار نفر از ۵۳ کشور جهان برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران در این نشست علمی تخصصی حضور گسترده ای دارد و متخصصان ایرانی در کنار کشورهای صاحب نام حوزه انرژی هسته ای توانمندی های ایران را در این عرصه ارایه داد.

در این نشست موضوعاتی همچون حقوق بین المللی هسته ای، آموزش علوم هسته ای، حفظ محیط زیست و اطلاعات علمی و فناوری هسته ای و چشم انداز آن بررسی شد.

این کنفرانس توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی و فدراسیون روسیه و شرکت روس اتم از غول های صنایع هسته ای جهان با محور نقش انرژی اتمی در کاهش پیامدهای تغییرات اقلیمی و رفع نیازهای روزافزون به برق برگزار شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها