توضیح آمانو درباره یکی از موارد اختلاف آژانس با ایران

یوکیا آمانو گفت: این مساله که چه نهادی، دبیرخانه یا شورای حکام آژانس بین المللی باید در مورد بودن یا نبودن بخش نظامی در برنامه هسته‌ ای ایران تصمیم بگیرد، یکی از اختلافات در مذاکرات با جمهوری اسلامی در زمینه قاعده دسترسی کارشناسان آژانس به اطلاعات در مورد برنامه هسته‌ای است.
کد خبر: ۵۷۳۱۲۹
توضیح آمانو درباره یکی از موارد اختلاف آژانس با ایران

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری "نووستی" اظهار کرد: ما در مورد چگونگی تامین مرحله پایانی بحث می‌کنیم و تفاوت روشنی در دیدگاه‌ها وجود دارد.وی توضیح داد که این تنها نکته مورد اختلاف نیست.

پیشتر یک منبع در محافل دیپلماتیک وین به خبرگزاری نووستی اطلاع داده بود که ایران می‌خواهد دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی تصمیم نهایی را در این خصوص بگیرد اما دبیرخانه نمی‌تواند چنین مسوولیتی را بر عهده بگیرد.

بنا بر این گزارش، آمانو در نشست شورای حکام در اوایل ژوئن گفته بود که در مذاکرات با ایران پیشرفت حاصل نشده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: ما حل مساله هسته‌ای ایران از راه دیپلماتیک را خواستاریم. اما گفت‌وگو نمی‌تواند به طور دایمی ادامه داشته باشد. گفت‌وگو باید ثمربخش باشد و نتایجی مشخص به بار آورد.

وی در عین حال گفت که تعیین مهلت برای پایان مذاکرات کار درستی نخواهد بود.

آمانو همچنین اعلام کرد که مساله زمان و مکان دور بعدی مذاکرات در خصوص باصطلاح "رویکردهای ساختاری" فعلا مورد بحث قرار نگرفته است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها