تیم ملی وزنه‌برداری قهرمان آسیا شد، اما افسوس؛ افسوس که تلویزیون برای انعکاس خبری به این مهمی مجبور شد از تصاویر آرشیوی استفاده کند. واقعیت این است که رسانه‌های نوشتاری هم دوست داشتند برای یک بار هم که شده به یک خبر غیرفوتبالی بیشتر از خبرهای فوتبالی بپردازند، اما وقتی عکسی خوب و باکیفیت از این رقابت‌ها ندارند، چاره‌‌ چیست، جز آب و تاب دادن به یک تیتر و استفاده از متن‌های بدون عکس برای موفقیتی به این بزرگی. البته این به شرطی است که شاهد اعزام هیچ فرد اضافه‌ای در همراهی تیم‌ها نباشیم.
کد خبر: ۵۷۴۴۳۶

البته این اولین‌بار نیست که جوانان این مرز و بوم در عرصه رقابت‌های آسیایی غرورآفرینی می‌کنند و تصویر یا عکسی از موفقیت کسب شده، در اختیار رسانه‌های تصویری و نوشتاری قرار نمی‌گیرد. همین چند روز پیش وقتی تیم ملی تکواندوی نوجوانان نایب قهرمان آسیا شد، عکسی برای به تصویر کشیدن این افتخار موجود نبود. در بسیاری دیگر از اعزام‌های قاره‌ای و جهانی هم اوضاع همین‌طور است. از قهرمانی بدون عکس تیم بسکتبال در آسیا گرفته تا بازی‌های درخشان نوشاد عالمیان در رقابت‌های جهانی تنیس روی میز.

اگر فدراسیون‌هایی چون فوتبال، کشتی و والیبال را مستثنا بدانیم، این تقریبا مشکل سایر فدراسیون‌هاست که تیم‌هایشان را بدون عکاس یا خبرنگار به رقابت‌های قاره‌ای اعزام می‌کنند. در این میان بعضی مواقع مخالفت شورای برون‌مرزی، دلیل اصلی اعزام نشدن عکاس و خبرنگار عنوان می‌شود و بعضی مواقع هم صرفه‌جویی در هزینه‌ها باعث می‌شود روسای فدراسیون‌ها به قول خودشان قید اعزام نفرات اضافه‌تر را بزنند. البته این به شرطی است که شاهد اعزام هیچ فرد اضافه‌ای در همراهی تیم‌ها نباشیم. البته هم حساسیت‌های شورای برون‌مرزی در اعزام‌های خارجی قابل درک است و هم محدودیت‌های مالی فدراسیون‌هایی که بعضا حتی حقوق پرسنل خود را ندارند و برای سفرهای برون‌مرزی مقروض آژانس‌های هواپیمایی می‌شوند. اما باز هم توجیهی برای این مساله وجود ندارد که چرا وقتی تیمی با اقتدار قهرمان آسیا می‌شود، عکسی از این قهرمانی وجود ندارد تا رسانه‌ها بتوانند با انعکاس دوچندان این موفقیت، بهتر به رسالت خود عمل کرده و با خروج از دایره فوتبال توجهشان به دیگر ورزش‌ها را نیز نشان دهند.

رضا پورعالی ‌/‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها