امیر قطر رسماً از قدرت کناره‌گیری کرد

امیر قطر پس از ۱۸ سال حکمرانی که با کودتا علیه پدر به قدرت رسیده بود، امروز رسما از قدرت کناره گیری کرد و پسرش شیخ تمیم را جانشین خود کرد.
کد خبر: ۵۷۳۸۲۵
امیر قطر رسماً از قدرت کناره‌گیری کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، حمد بن خلیفة آل ثانی لحظاتی پیش طی سخنانی رسما از عرصه سیاسی این کشور کناره گیری کرد.وی مدت 18 سال است که بر قطر حکمرانی می‌کند.

هنوز مشخص نیست که تصمیم امیر قطر به کناره گیری از قدرت تصمیمی شخصی بوده یا اینکه بنا به دستور کشوری ثالث این امر اتفاق افتاده است.

پیش از این روزنامه السفیر لبنان نوشته بود که یک فرستاده آمریکایی تصمیم قطعی واشنگتن مبنی بر کناره‌گیری امیر قطر را به وی ابلاغ کرده و از او خواست فرد مورد نظر آمریکا را جایگزین خود کند.

امیر قطر با ظاهر شدن بر صفحه شبکه تلویزیونی قطر طی سخنانی اعلام کرد که وقت آن فرا رسیده است که صحفه جدیدی را در مسیر کشور بگشایم و نسل جدید قدرت را به دست بگیرد.

وی  افزود: که امور کشور را به تمیم بن حمد آل ثانی واگذار کرده است و مطمئن است که وی قادر  به رهبری کشور خواهد بود.(فارس)

newsQrCode
برچسب ها: امیر قطر آل ثانی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عبدالرحمن رحمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
۰
۰
تا یادش بماند پایشرا از گلیمش دراز نكند به كشور ها ی مختلف مسافرت نكند ودر سخنرانی های حود بگو ید كه برخی كشور ها مانند گو سفند انسان هارا می كشند. شاید آن كشور هارا آمریكا یا اسرا ییل كمك كرده باشند .این به امیر قطر محدود نمیشود.همه باید بدا نند چنانچه خوب اوامر پدر خوانده راانجام ندهند و یا خوب كمك تسلیحاتی نكنند همینگونه مجبور به خانه تكانی شوند.

نیازمندی ها