خداحافظ خانم دکتر

مینا حالا در سردخانه به چه فکر می‌کند؟ شاید، به مرگ که برای او فرصتی شده است تا دمی بیاساید از خستگی یک‌عمر تلاش؛ شاید، به درد تمام نشدنی که از دو سال پیش او را از پا انداخت و مثل موریانه ذره ذره وجودش را جوید و شکنجه اش داد، اما نتوانست لبخند را از لب‌هایش بدزدد؛ شاید به زندگی‌اش که آن را تمام و کمال وقف بیماران تالاسمی کرد و هرگز از راهی که رفته بود پشیمان نشد؛ شاید به بیمارانش با آن چهره‌های رنگ پریده و زیر چشم‌های گودافتاده که او همیشه نگران حال و روزشان بود.
کد خبر: ۵۷۳۴۴۵
خداحافظ خانم دکتر


مینا حالا در سردخانه به چه فکر می‌کند؟ شاید به‌خاطرات سال‌های دور، که دانشجویی کم سن و سال در دانشکده پزشکی بود یا به سال‌هایی که شد خانم دکتر مینا ایزدیار و در دانشگاه علوم پزشکی درس می‌داد یا به سختی‌های روزهایی که انجمن تالاسمی را در ایران بنیانگذاری کرد و بعد دست به‌دست نیکوکاران و متخصصان دیگر داد تا همه بیماران تالاسمی در کشورمان شناسایی شوند و ایران به‌عنوان کشوری در حال توسعه و مسلمان، الگوی پیشگیری از تالاسمی در میان دیگر کشورها شود.

مینا حالا در سردخانه به چه فکر می‌کند؟ شاید به ما، که هنوز زنده‌ایم و دلتنگ اوییم که دیروز در آن سر دنیا، جسم خاکی‌اش را ترک کرد و ما را در این سر دنیا تنها گذاشت یا به عشق، که او را در خود حل کرده بود یا به این که آیا پس از او، راهی که برای حمایت از بیماران تالاسمی و کمک به‌پیشگیری و درمان این بیماری طی کرد، رهروی خواهد داشت یا به فراموشی سپرده خواهد شد.

آوید طالبیان - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
۰
۰
با قطعه‌ای از استاد سخن اورا می ستاییم سعدیامردنكو نام نمیرد هرگز مرده آنست نامش به نكویی نبرد
م ی
United States
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
۰
۰
خداوند رحمتش كند آمین

نیازمندی ها