کد خبر: ۵۷۳۰۸۹
حالا نوبت والیبال است
به دنبال موفقیت بزرگ فوتبال در راهیابی به جام جهانی برزیل، حالا نوبت والیبال رسیده است که با فروغ خود در لیگ جهانی، دل مردم را شاد کند. شاگردان خولیو ولاسکو در تیم ملی که نخستین تجربه حضور خود را در لیگ جهانی والیبال پشت سر می‌گذارند، فردا در شرایطی اولین دیدار خانگی‌شان را پیش رو دارند که حریف آنان (صربستان) تیم شناخته شده‌ای در جهان والیبال به حساب می‌آید.

گرچه در روی کاغذ صربستان از شرایط بهتری برای پیروزی در دو دیدار پیش روی برخوردار است، اما والیبال ایران بسان دیگر رشته‌های تیمی کشورمان، تیم غیرقابل پیش‌بینی به حساب آمده و ای بسا در دو بازی جمعه و یکشنبه چنان عرصه را به صرب‌ها تنگ کند که آنان چاره‌ای جز تسلیم نداشته باشند.

امتیاز ویژه تیم ملی علاوه بر در اختیار داشتن مربی شناخته شده جهان والیبال (خولیو ولاسکو) و تلاش و همت اعضای تیم، تماشاگران خونگرمی هستند که عصر جمعه و یکشنبه با حـــضور گرم خود سالن 12 هزار نفری آزادی را به تسخیر در خواهند آورد تا با تشویق‌های بی‌امان‌شان، عرصه بر حریف تنگ شود.

البته سلاح تیم ملی فقط به تماشاگران و شرایط میزبانی خلاصه نمی‌شود، بلکه تیم ملی والیبال امروز از بازیکنان جوان و انگیزه‌ای برخوردار است که لبریز از اعتماد به نفس و توان فنی، می‌خواهند نشان دهند چیزی از بهترین‌های والیبال دنیا کم ندارند.

فرهاد قائمی، محمد موسوی، پوریا فیاضی، شهرام محمودی، امیر غفور، آرمین تشکری، سعید معروف و... حداقل در دو بازی با روسیه ( قهرمان المپیک ) این مساله را بخوبی نشان دادند که مقابل غول‌های والیبال نیز می‌توانند عرض‌اندام کرده و آنها را در راه پیروزی به دردسر بیندازند. گرفتن یک گیم از روسیه و انجام بازی برابر با آنها این پیام مشخص را برای والیبال ایران در بر دارد که این رشته مفرح و گروهی، مرزهای قاره را در نوردیده و جهانی شده است.

این نکته را نیز نباید نادیده گرفت که اگر امروز والیبال ایران تنه به تنه قدرت‌های این رشته می زند، این را باید مرهون یک کار بیست ساله دانست؛ کاری که از دوره یزدانی خرم در والیبال آغاز شد تا در یک پروسه بلندمدت، مرحله به مرحله دامنه فتوحات خود را در رده‌های سنی مختلف وسعت بخشیده و باور توانستن را در فکر و ذهن والیبالیست‌ها جا بیندازد. به هر حال حضور در لیگ جهانی نیز افتخاری بزرگ برای والیبال ایران به حساب آمده و حتم داریم که به دنبال انرژی‌های مثبت رها شده در جامعه ورزش، والیبال نیز در برابر تیم قدرتمند صربستان، کام ملت را شاد خواهدکرد.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها