سی و یکم خرداد هر سال را در حالی گرامی می‌داریم که اسوه دلاوری، انساندوستی،‌ میهن‌پرستی کشور، در کسوت چریکی نستوه، علم و هنر و سیاست را درهم آمیخت تا برای وطنش سرافرازی بیافریند؛ مصطفی چمران بدون هیچ چشمداشتی، سینه به گلوله سپرد و تا ابد حماسه‌ساز شد.
کد خبر: ۵۷۳۰۵۹

چمران شدن کار آسانی نیست، چنان که او در عین دارا بودن مدرک ممتاز دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما، چنان نظامی پرقدرت و فرد پرعاطفه و لبریز از احساسی بود که دوستانش او را جمع اضداد می‌نامیدند.

دلبستگی نداشتن به مناصب بالا، داشتن روحیه میهن‌پرستی، حفظ عزت و استقلال و ساده‌زیستی و دانش به‌روز از چمران، چمرانی پرآوازه ساخت. کسی که در حساس‌ترین برهه از شرایط سیاسی کشور، حماسه‌ای آفرید که تا ابد هرگز فراموش نخواهد شد.

لازم است اکنون در آستانه یکی دیگر از شرایط حساس سیاسی و اقتصادی‌ کشورمان که جوامع بین‌المللی نیز چشم به تصمیمات دولت تازه دوخته‌اند، مسئولان به این ظرافت توجه داشته باشند که دیگر زمان برای جبران هیچ اقدامی باقی نیست و فقط با شایسته‌سالاری و مسئولیت‌پذیری می‌توان از مردم انتظار داشت که با صبوری و رافت دوره رکود را پشت سر بگذارند.

امروز مردم هوشیار کشور انتظار دارند که رئیس‌جمهور منتخب در انتخاب اعضای کابینه، افزون بر شایسته‌سالاری، از شهید چمران به عنوان الگویی از یک مدیر عقلایی، متعهد و متخصص بهره بگیرد. افرادی که در عین متخصص بودن، زرهی از صبوری و مقاومت به شیوه چمران بر تن کنند تا حماسه‌ای دیگر در عرصه اقتصاد کشور نیز خلق شود.

مرتضی فغانی/ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها