فیلم «مزاحم» از شبکه نمایش/ یک کینه قدیمی

کد خبر: ۵۷۲۱۸۸
فیلم «مزاحم» از شبکه نمایش/ یک کینه قدیمی

 

فیلم سینمایی «مزاحم» به تهیه‌کنندگی سیروس الوند و داریوش بابائیان محصول سال ۱۳۸۰است. کارگردانی این فیلم را سیروس الوند برعهده داشته و خشایار الوند فیلم نامه آن را نگاشته است. فریبرز لاچینی آهنگسازی، علی الهیاری فیلم‌برداری و حسن ایوبی تدوین این فیلم را انجام داده و امین حیایی، خسرو شکیبایی، میترا حجار، همایون ارشادی، سعید پیردوست، علی‌اصغر طبسی و لعیا زنگنه در نقش‌های اصلی این فیلم حضور داشته‌اند.

داستان فیلم «مزاحم» از این قرار است که نیما دادگر و همسر جوانش غزل در حال بازی در یک فیلم هستند. تلفن‌های مشکوک زیادی باعث ناراحتی نیما و غزل می‌شود. مزاحم به نیما می‌گوید که او قاتل همسر سابق نیماست و حالا قصد دارد غزل را بکشد. یک زن این مزاحمت‌ها را ایجاد می‌کند و به همین خاطر شک و ظن غزل تحریک می‌شود و نیما و غزل با هم درگیر می‌شوند و....

سیروس الوند کارگردان فیلم «مزاحم» متولد ۱۳۲۹در تهران است. سیروس الوند، فعالیت خود را به عنوان منتقد در سینمای قبل از انقلاب و در مجلات ستاره سینما و فردوسی آغاز کرد. وی بعدها با فیلمنامه‌نویسی فعالیت خود را ادامه داد. الوند در سال ۱۳۵۰با نوشتن فیلمنامه فیلم «میعادگاه خشم» و با همکاری روبیک زادوریان، سعید مطلبی و بهزاد فراهانی اولین تجربه سینمایی خود را عرضه کرد و در سال ۱۳۵۴موفق به ساخت اولین فیلم سینمایی بلند خود در مقام کارگردان شد. الوند پس از انقلاب و در سال ۱۳۷۱با فیلم «یک بار برای همیشه» موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از یازدهمین جشنواره فیلم فجر شد. از دیگر آثار الوند می‌توان به فیلم‌های «دست‌های آلوده (۱۳۷۸)»، «ریشه در خون (۱۳۶۳)»، «رستگاری در هشت و بیست دقیقه (۱۳۸۳)»، «تله (۱۳۸۵)»، «زن دوم (۱۳۸۵)» و «پرتقال خونی (۱۳۸۹)» اشاره کرد.

«مزاحم» در ششمین دوره جشن خانه سینما (۱۳۸۱) در بخش بهترین چهره پردازی (عاطفه رضوی - مهرداد شکرآبی) کاندیدای تندیس زرین این مراسم بود؛ همچنین در بیستمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش بهترین فیلمبرداری (علی الهیاری) کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بوده‌است. فیلم مزاحم در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مومبای هند (۱۳۸۲) نیز حضور داشته‌است.

فیلم «مزاحم» روز سه شنبه ساعت ۲۱و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها