فرماندار تهران اعلام کرد:

اسامی نهایی منتخبان شورای شهر تهران

شوراها در شمایلی جدید

سرانجام پس از یک ماه انتظار که به حرف و حدیث‌های فراوان و حاشیه‌های داغ پیرامون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گذشت، با پایان برگزاری انتخابات و شمارش آرا، حالا شهرها و روستاها یکی پس از دیگری، نمایندگان خود در چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا را می‌شناسند.
کد خبر: ۵۷۲۱۶۳
شوراها در شمایلی جدید

اعضای جدید که قرار است به عنوان نمایندگان مردم شهرشان بر صندلی شوراها تکیه بزنند، مسئولیت سنگینی بر دوش دارند، آنها باید پیگیر خواسته‌های شهروندان شهرشان از مسئولان شهری باشند.

آنچه از همان روزهای نخست ثبت‌نام داوطلبان چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تامل‌برانگیز بود (که البته با واکنش‌های مثبت و منفی نیز همراه شد) حضور چهره‌های شاخص و شناخته شده مردمی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی بود و همین موضوع نیز موجب شد تا بیشتر شهروندان، شناختی که از پیشینه عملکرد برخی از این چهره‌ها داشتند، ملاک انتخاب نمایندگان خود در چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار دهند، وضعی که در این دوره از انتخابات شورای شهر تهران کاملا مشهود بود.

سرانجام روز گذشته فهرست نهایی اعضای چهارمین دوره شورای شهر تهران مشخص شد، بجز هشت‌نفر که همگی جزو اعضای دوره سوم شورای شهر تهران نیز بوده‌اند بقیه اعضا، مهمانان جدید شورای شهر تهران هستند که به لحاظ محبوبیت و شناختی که شهروندان از عملکرد آنها در حوزه‌های مختلف هنری، ورزشی و اجتماعی داشته‌اند، به آنها رای داده اند به این امید که حضور آنها در شورای شهر تهران به روند پیگیری مطالباتشان سرعت ببخشد.

اعضای جدید شورای شهر نباید از یاد ببرند که نشستن روی این صندلی‌ها چه مسئولیت سنگینی را بر دوش آنها می‌گذارد، عبور از سد هزار رقیب انتخاباتی فقط گام اول بود که اگر آن را با موفقیت پشت سر گذاشتند حالا راه دشوارتری در پیش دارند.

برای شهروندان این پذیرفته شده نیست که فلان عضو شورا که به نمایندگی از جامعه ورزشی یا هنری انتخاب شده است فقط پیگیر مطالبات قشر خاصی باشد چرا که وی حالا دیگر به عنوان نماینده شهروندانش باید مسئولیت رسیدگی و پیگیر خواسته‌های شهروندان شهرش در تمام زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، هنری و فرهنگی و اقتصادی باشد.

حالا نوبت این رسیده که اعضای منتخب شوراهای اسلامی شهرو روستا، قدردانی خود از اعتماد شهروندان را اثبات کنند، آنها باید تمام تلاش خود را به کار ببرند تا این اعتماد مردمی به ناامیدی و سرخوردگی تبدیل نشود.

اعضای جدید شوراهای شهر و روستا باید بدانند که پیگیری مطالبات شهروندان در حوزه شهری جز با اشراف کامل و همه‌جانبه بر مشکلات شهروندان و معضلات شهری امکان‌پذیر نیست و نشستن بر صندلی شوراها جز محبوبیت، نیاز مبرم به تخصص نیز دارد.

پوران محمدی ‌‌-‌ گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها