بارش شدید باران و تگرگ دیروز موجب جاری شدن گل‌ولای و سیل در مناطقی در غرب سوئیس شد.
کد خبر: ۵۷۰۰۸۱

به گفته پلیس سوئیس، چند جاده، یک خط ریلی و تعدادی روستا در این سیل آسیب دید و ده‌ها نفر نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

سوئیس تا حدود زیادی از آثار شدیدترین سیل دهه اخیر در مرکز اروپا دور مانده بود، اما باران و تگرگ شدید در مناطق واد و فریبرگ در غرب این کشور موجب سیل شد.

رودخانه مرین در این منطقه طغیان کرد و موجب آبگرفتگی خانه‌ها در بخش قدیمی شهر مودون شد.

جاده مواصلاتی لوزان به برن نیز در این سیل مسدود شد. حدود 200 مامور امداد و پلیس برای کمک به حادثه‌دیدگان به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند. گزارش‌ها حاکی است، دست کم شش روستای این منطقه در جریان سیل صدمه دیده است.

40 دانش‌آموز دانمارکی در مونیخ مجروح شدند

پلیس آلمان اعلام کرد: بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس دوطبقه با یک پل در مونیخ 40 نفر از سرنشینان آن مجروح شدند.

بنابر اعلام پلیس مونیخ، این اتوبوس که حامل تعدادی دانش‌آموز دانمارکی بوده، پس از برخورد با پل دچار حادثه شد و قسمتی از طبقه دوم آن بشدت آسیب دید.

سخنگوی پلیس مونیخ گفت: تمامی این دانش‌آموزان شانزده تا نوزده ساله هستند و بسیاری از آنها به دلیل شدت جراحات به بیمارستان منتقل شدند. حال یکی از مجروحان نیز به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه سر و ستون فقرات، وخیم اعلام شده است. نیروهای آتش‌نشانی مونیخ نیز اعلام کردند: راننده اتوبوس دو طبقه بدون توجه به تابلوی نصب شده روی پل، مسیر را ادامه می‌دهد و اتوبوس با پل برخورد می‌کند. ‌/‌ ایسنا

40 کشته در سیل سریلانکا

مرکز مدیریت بلایای طبیعی سریلانکا دیروز اعلام کرد شمار تلفات توفان اخیر در این کشور به 40 نفر رسیده است.

سارات کومارا، سخنگوی این مرکز اعلام کرد، تاکنون اجساد 40 ماهیگیر پیدا شده است و تلاش نیروهای امداد برای نجات دیگر ناپدیدشدگان ادامه دارد. بر اثر این توفان بیش ازصد واحد مسکونی آسیب دید. خانواده ماهیگیران از نحوه اطلاع‌رسانی دولت درباره وزش توفان روز جمعه شکایت کرده‌اند. ماهیندا راجاپاکسا، رئیس‌جمهور سریلانکا چند روز قبل از مقامات مرکز مدیریت بلایای طبیعی درباره نحوه اطلاع‌رسانی در ارتباط با وقوع توفان توضیح خواست.

سانحه رانندگی در فیلیپین 10 کشته داد

پلیس فیلیپین از وقوع سانحه‌ رانندگی در این کشور و کشته شدن ده نفر و مجروح شدن ده نفر دیگر در این حادثه خبر داد.

بنابر اعلام پلیس فیلیپین، یک دستگاه کامیون که حامل 20 سرنشین بوده، از مسیر منحرف شد و به دره سقوط کرد.

نیروهای امداد و نجات فیلیپین پس از حضور در محل حادثه ده نفر از سرنشینان کامیون را نجات داده و جسد ده نفر دیگر را از عمق 79 متری دره بیرون آوردند. پلیس فیلیپین در حال بررسی علت سقوط کامیون است. ‌/‌ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها