بازی هفته

معمولا اوایل تابستان که می‌شود بازار بازی‌ها با یک رکود چشمگیر مواجه می‌گردد و شاید در کل فصل، تعداد بازی‌هایی که بتواند ما را ساعت‌ها به خود مشغول کند و تا مدت‌ها محل بحث محافل مختلف باشد، به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد! البته ناشرها خیلی دقت دارند که تاریخ عرضه بازیشان چقدر دیرتر یا زودتر از ارائه عناوین مطرح است و فقط بی‌تجربه‌ترین آنها همزمان با معرفی یک بازی بزرگ، محصول خود را منتشر می‌کنند.
کد خبر: ۵۶۹۵۴۲

خوشبختانه تعداد این ناشرها روز به روز در حال کاهش است، لذا به همین دلیل است که این هفته هم مثل هفته پیش با یک بازی رو‌به‌رو هستیم و آن هم چیزی نیست جز IP و انحصاری جدید PS3، «آخرینان ما» یا «The Last of Us». شرکت موفق ناتی‌داگ که مجموعه‌ بازی‌های «کرش بندیکوت»، «جک و دکستر» و سه‌گانه Uncharted را در کارنامه دارد، سازنده این عنوان است.

داستان بازی در مورد شیوع یک نوع بیماری قارچی است که انسان‌ها را به موجوداتی زامبی‌مانند و دنیا را به محیطی آخرالزمانی تبدیل کرده است.

ارتش، بخش‌های سالم را در قرنطینه قرار داده اما آن طور که به نظر می‌رسد و در تصاویر و تریلرهای بازی شاهد بودیم، سربازان در این مکان‌ها مردم را شکنجه یا قتل عام می‌کنند.

به هر حال قهرمان اصلی بازی «جوئل» نام دارد که مردی است میانسال و باتجربه و گذر ایام به او آموخته که برای زنده ماندن در این دنیای وحشی، باید سرسخت و خشن بود.

کاراکتر دیگری که در بازی نقش پررنگی دارد و آن‌طور که تبلیغات بازی نشان داده هوش مصنوعی وی قرار است ویژگی انقلابی بازی باشد، دختر نوجوانی است به نام «الی».

فردی از جوئل می‌خواهد الی را که در منطقه قرنطینه به دنیا آمده و بزرگ شده فراری دهد. جوئل هم که به نظر می‌رسد دوستی قدیمی‌ای با پدر الی داشته، این خواسته را قبول می‌کند.

به این ترتیب سفر هیجان‌انگیز و خطرناک آنها آغاز می‌شود. بازی از دید سوم شخص دنبال می‌شود و سبکش اکشن ماجرایی است. از آنجا که دنیایی که ما می‌شناسیم تقریبا نابود شده و چیزی باقی نمانده، مهمات اسلحه بسیار کمیاب است.

لذا استفاده از محیط یا اشیای گوناگون و ترکیب وسایل برای درست‌کردن تجهیزات، دو رکن اصلی در گیم‌پلی بازی به شمار می‌رود.

در موفقیت The Last of Us و این‌که یکی از بهترین بازی‌های این نسل خواهد بود شکی نیست، اما این‌که تا چه اندازه می‌تواند ماندگار و تاریخی شود، چیزی است که زمان و تجربه گیمرها از بازی معلوم می‌کند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها