حدادعادل :

اهل تغییرات اتوبوسی نیستم

غلامعلی حدادعادل با اشاره به تاکید خود بر تقوا و تدبیر به عنوان دو مولفه اصلی برای انتخاب مدیران دولت احتمالی آینده خود گفت: من اهل تغییرات اتوبوسی نیستم و برعکس، برای تغییر دنبال دلیل می‌گردم.
کد خبر: ۵۶۹۳۸۷
اهل تغییرات اتوبوسی نیستم

غلامعلی حدادعادل نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوی خود در شبکه خبر سیما با بیان اینکه "من دولت خود را دولت تقوا و تدبیر نامیده‌ام"، افزود: از همین نامگذاری معلوم است که به دنبال چه چیزی هستم؛ یعنی مردان با تقوا و مردان با تدبیر.

وی در تشریح این صحبت خود اظهار کرد: اینکه کسانی دانش، تخصص و تجربه و در عین حال تقوای سیاسی و انقلابی داشته باشند، اینها اساس انتخاب‌های من است و امیدوارم بدین ترتیب بتوانم کابینه‌ای مومن و کارآمد انتخاب کنم.

حدادعادل با بیان اینکه یکی از علامت‌های تقوا، پاکدستی است، تصریح کرد: این یعنی هر مدیری طوری عمل کند که پاکی در مجموعه و وزارتخانه مربوط به او جریان داشته باشد. تقوای سیاسی جلوه‌های مختلفی دارد؛ از جمله اینکه یک مدیر برای پیروزی در حوزه یا بخش خود، بخش دیگری را خراب نکند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برابر این پرسش که اگر مدیری توان اجرایی خوبی داشت ولی تقوای مورد نظر شما را نداشت، آیا او را برکنار می‌کنید؟ پاسخ داد: این مساله بستگی به جایگاه آن فرد دارد. طبیعتا حساسیت‌ها درباره یکی مدیر ارشد با یک مدیر میانی متفاوت است. تاکید من بر تقوا بیشتر است ولی تقوای تنها هم کافی نیست و فرد باید تدبیر، تخصص و تجربه هم داشته باشد.

مجری برنامه پرسشی را درباره نوع تغییرات مورد نظر حدادعادل در دولت احتمالی‌اش و اصطلاح تغییرات اتوبوسی مطرح کرد که وی در پاسخ گفت: من این عادت را ندارم و آن را ناپسند می‌دانم. این کار کسانی است که همیشه عده‌ای دنبالشان راه می‌افتند مثل جوجه‌هایی که به دنبال مرغ مادر جیک جیک می‌کنند. من از اینجور اطرافیان ندارم.

حدادعادل در برابر این پرسش که آیا افرادی در اطراف شما نیستند که برای کار کردن با آنها راحت‌تر باشید؟ اظهار کرد: من با همه راحتم؛ در واقع با هرکسی که تقوا و تدبیر داشته باشد راحت هستم.من نه کسی را اتوبوسی همراه خود می‌برم، نه اتوبوسی تغییر می‌دهم، بلکه برعکس، برای تغییر دادن افراد دنبال دلیل هستم نه اینکه فرضم بر تغییر مدیران باشد. حتی اگر کسی از دولت قبل از من در جایی باشد که شرایط لازم را دارد، او را نگه می‌دارم و حتی ترجیح می‌دهم مدیران از مجموعه خود شناخت داشته باشند.

 حدادعادل با بیان اینکه برای تغییر مدیران دنبال دلیل است نه برای ابقای آنها تصریح کرد: بنای من این نیست که رفقا و آشنایانم را به صرف رفاقت و آشنایی به کار بگمارم.

وی در پاسخ به این سؤال که اکنون چه اندازه از مدیران دارای تقوا و تدبیر هستند که از آنها در دولت آینده استفاده کند اظهار داشت: نمی‌توان در اینباره آماری سخن گفت اما قطعاً معتقدم عده‌ای از مدیران فعلی با تقوا و تدبیرند و شایستگی ادامه کارشان را دارند.

حدادعادل تصریح کرد: این درست نیست که کسی که رئیس‌جمهور می‌شود بدنه مدیریت اجرایی کشور را در یک گونی بریزد و آن را در جلوی پنجره بتکاند و کار را به افراد بی‌تجربه بدهد.

وی تصریح کرد: بنده زمانی که در مجلس بودم به رؤسای جمهور قبلی هم در اینباره گوشزد کردم که ذره‌بین بر ندارند و افراد را صرفاً به دلیل همکاری با دولت‌های گذشته عزل کنند.

حدادعادل تأکید کرد:‌ اینگونه اقدامات که افراد را بی‌دلیل بخواهیم عزل و آشنایان و دوستان خود را بر سرکار بیاوریم خطرناک است و بنا ندارم که چنین کاری را انجام دهم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در پاسخ به سؤالی درباره اعضای کابینه‌اش اظهار داشت:‌ اشخاصی را برای همکاری در ذهن دارم اما هنوز با آنها موضوع را مطرح نکرده‌ام.

حدادعادل افزود: اگر هم کسانی را مد نظر داشته باشم مصلحت نمی‌دانم که آنها را اکنون مطرح کنم چون هم برای خودم و هم برای آنها حاشیه‌سازی می‌شود.

وی در عین حال تصریح کرد: به مردم اطمینان می‌دهم اشخاصی را برای کابینه‌ام انتخاب کنم که در شأن ملت ایران باشند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سؤالی در خصوص حرکت قطار دولتش بر ریلی که مجلس می‌گذارد اظهار داشت: در بین کاندیداهای موجود سابقه حضور من در مجلس از همه بیشتر است.

حدادعادل افزود: بنده یک دوره ریاست مجلس را نیز در کارنامه خود دارم و چهاردهمین سالی است که فعالیتم در مجلس را آغاز کرده‌ام و در این حوزه تجربه دارم.

وی ادامه داد: من مناسبات دولت و مجلس و مشکلاتی که در همکاری بین دو مجموعه هست را می‌شناسم و معتقدم دولت باید قوانین مجلس را اجرا کند و مجلس نیز در قانون‌گذاری باید واقعیت‌های کشور را در نظر بگیرد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: دولت نباید برای مجلس شرط بگذارد چرا که قانون‌گذاری از اختیارات مجلس است و اگر جایگاه آن مخدوش شود دیگر در رأس امور نیست.

وی افزود:‌ مجلس و دولت باید پای صحبت همدیگر بنشینند و دولت مشکلات را توضیح دهد و مجلس را از واقعیت‌ها آگاه کند اما مصوبات مجلس بعد از تأئید شورای نگهبان لازم‌الاجرا است.

حدادعادل در همین زمینه به مکاتبه خود با مقام معظم رهبری در زمان ریاستش بر مجلس اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه من تأکید فرمودند آنچه در مجلس به تصویب و به تأئید شورای نگهبان می‌رسد برای همه قوا لازم‌الاتباع است.

وی تأکید کرد: بنده معتقدم محترم شمردن و اجرای قانونی که اشکال هم دارد بهتر از آن است که دولت بگوید قانون را اجرا نمی‌کنم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: دولت با مجلس باید صمیمی باشد و می‌توانند طوری با هم کار کنند که قوانین مجلس مورد پذیرش دولت باشد.

حدادعادل افزود: در مناسبات قوا همه حرف‌ها آن نیست که در صحن علنی و کمیسیون‌ها گفته می‌شود بلکه قوا می‌توانند جلسات را رایزنی غیررسمی متعدد داشته باشند تا امور کشور با تعامل پیش برند.

وی تصریح کرد: با همدلی می‌شود رابطه مجلس و دولت را به نحوی مدیریت کرد که از تصادم‌ها و تنازعات پیشگیری شود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سؤال مجری برنامه که پرسید اگر آمریکایی‌ها به ایران پیشنهاد مذاکره دهند وی چه پاسخی خواهد داد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها باید از دشمنی با ملت ایران دست بردارند.

حدادعادل افزود: آنها باید به قول مقام معظم رهبری اسلحه را از شقیقه ما بردارند که در آن صورت آماده مذاکره خواهیم بود.

وی ادامه داد: هم دشمنی کردن و هم بر طبل تحریم کوبیدن و هم برای براندازی تلاش کردن و از آن سو دم از مذاکره زدن همخوانی ندارد.

حدادعادل خاطرنشان کرد: صرف ادعا برای مذاکره مستقیم قطعاً مستقیم نیست و باید در کنار طرح این ادعا اقدامی عملی نیز انجام شود که نشانه حسن نیت باشد.(ایسنا - فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها