یادداشت هفته

فردا را شما بسازید

دنیای آی‌تی مجموعه وسیعی از نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزارهایی است که شمایل، توانمندی، کاربرد و تفکر پشت آنها هر روز در حال دگرگونی است. هنوز لپ‌تاپ‌ها را خوب نشناخته‌ایم که اولترابوک‌ها وارد میدان شدند و ما هنوز در شوق و ذوق سبکی و خوش دستی آنها بودیم که با هجمه رایانه‌های همراهی مثل تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها روبه‌رو شدیم.
کد خبر: ۵۶۸۰۹۸

صفحات لمسی داشت نگاهمان از تعامل با ابزارها را عوض می‌کرد که خبر از کنترل‌های چشمی و ارتباط مستقیم با امواج مغزی رسید و دنیای جدیدی را پیش رویمان باز کرد.

دنیای آی‌تی، دنیای پرهیاهو، پر خبر و سریعی است که هرلحظه در حال تغییر چهره زندگی ماست. اگر کسی پیدا شود و هر ماه از ابزارهای دیجیتال دور و بر خودش عکس بگیرد، آن وقت متوجه می‌شویم این صفر و یک‌های زیرک چقدر سریع می‌آیند و می‌روند و ما چقدر زود به وجود آنها عادت می‌کنیم. آنقدر زود که گاهی یادمان می‌رود تا همین چند سال پیش که صفحات لمسی وجود نداشت ما چگونه عکس‌های آلبوم داخل دوربینمان را ورق می‌زدیم. راستی چطور این کار را می‌کردیم؟ دنیای آی‌تی، خیلی هم گسترده است. این روزها از ساعت مچی روی دست ما تا ماشین لباسشویی، تلویزیون، گوشی تلفن و حتی خودروهایمان دارند با صفر و یک‌ها کار می‌کنند. آن زمانی که آی‌تی محدود می‌شد به کامپیوتر بزرگ، پر مصرف و پر سر و صدای بابا یا مامان، تمام شد.

در این میان دو انتخاب بیشتر وجود ندارد؛ می‌توانیم یک مصرف‌کننده صرف باشیم که کیف پولش همیشه برای پر کردن جیب صاحبان این صنعت آماده است یا تصمیم بگیریم در تعیین مسیر آینده رودخانه خروشان صفر و یک، تاثیرگذار باشیم. اگر راه دوم را برگزیده‌ایم، کلیک همان سخت‌افزاری است که قطعا به آن نیاز خواهید داشت. چون ما داریم خانه تکانی می‌کنیم و قرار است کلیک جدید منزلگاه آنهایی باشد که می‌خواهند آینده را بسازند. امیدواریم که شما هم مثل صدها هزار خواننده دیگر، همراه ما شوید. اگر جوابتان مثبت است حتما صفحه 13 این ضمیمه را که قرار است از این به بعد مال شما باشد، بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها