آتش‌سوزی در یک کارگاه تولیدی لباس واقع در ساختمانی پنج طبقه در بازار آل‌یاسین خاموش شد و یک کارگر این تولیدی ازمیان دود و آتش نجات یافت.
کد خبر: ۵۶۷۵۷۴

به گزارش پایگاه سازمان آتش‌نشانی، در پی دریافت تماسی مبنی بر آتش‌سوزی در بازار تهران، آتش‌نشانان ایستگاه‌های 7، 91 و فرعی 7 همزمان به محل حادثه در خیابان خیام، کوچه کاشی‌های بازار تهران اعزام شدند.

محمد تیمورخانی، افسر آماده منطقه یک عملیات و رئیس ایستگاه 7 آتش‌نشانی در این باره گفت: در این ساختمان که پنج طبقه بود، یک کارگاه تولیدی لباس به وسعت یکصد مترمربع در طبقه پنجم این ساختمان آتش گرفته بود. وی افزود: شدت آتش‌سوزی با وجود مواد قابل اشتعال در محل به حدی بود که دود و آتش زیادی از پنجره‌ها زبانه می‌کشید. افسر آماده منطقه یک آتش‌نشانی تهران درباره چگونگی مهار آتش گفت: آتش‌نشانان به دو گروه تقسیم شدند و با توجه به احتمال گرفتار شدن چند نفر در داخل ساختمان، همزمان عملیات خاموش کردن آتش و جستجو در طبقات را آغاز کردند. رئیس ایستگاه 7 آتش‌نشانی بازار تهران ادامه داد: گروه اول با قطع جریان برق و گاز ساختمان وارد کانون آتش‌سوزی در طبقه پنجم شده و آتش را مهار و پیش از گسترش به ساختمان‌های اطراف خاموش کردند.

وی یادآور شد: تیم جستجو هم با پشتیبانی گروه اول در میان دود و آتش به طبقه پنجم راه یافته و سرانجام یک کارگر چهل ساله را که دچار سوختگی شده بود، از میان دود و آتش بیرون آورده و تحویل عوامل اورژانس دادند. رئیس ایستگاه 7 آتش‌نشانی با اشاره به این که کارشناسان آتش‌نشانی در حال بررسی علت حادثه هستند، خاطرنشان کرد: سیم‌کشی غیراستاندارد و استفاده از فیوزهای نامناسب و نیز به‌کارگیری وسایل حرارتی شعله باز در کارگاه‌های تولیدی که اغلب مملو از مواد قابل اشتعال مانند تینر، بنزین، چسب و پارچه هستند، از مهم‌ترین عوامل بروز آتش‌سوزی در این‌گونه اماکن است.

وی توصیه کرد مالکان این کارگاه‌ها و نیز کارگران حتما موازین ایمنی را رعایت کرده و برای پیشگیری از بروز این‌گونه حوادث از کارشناسان آتش‌نشانی راهنمایی و مشاوره بخواهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها