سازمان بهداشت جهانی:

تبلیغ سیگار را ممنوع کنید

سازمان بهداشت جهانی در چارچوب تلاش برای کاهش شمار مصرف کنندگان دخانیات در جهان، از کشورها خواست تبلیغات و حمایت از دخانیات را ممنوع کنند.
کد خبر: ۵۶۷۲۹۳
تبلیغ سیگار را ممنوع کنید

داگلاس بِچِر رئیس بخش پیشگیری از بیماری‌های غیر مسری سازمان بهداشت جهانی، در آستانه روز جهانی مبارزه با دخانیات 31 ماه مه (10 خرداد ماه) گفت بیشتر مصرف کنندگان دخانیات، پیش از 20 سالگی به سیگار معتاد می‌شوند.

وی افزود: ممنوعیت در تبلیغات و منع توسعه و حمایت از دخانیات، یکی از بهترین شیوه‌ها برای محافظت از جوانان در برابر استعمال سیگار است و به علاوه به کاهش مصرف کلی دخانیات در جهان منجر می‌شود.

طبق تحقیقات سازمان بهداشت جهانی، حدود یک سوم از جوانان، نخستین تجربه خود را از کشیدن سیگار در پی قرار گرفتن در معرض تبلیغات برای این محصولات کسب می کنند.

همچنین به گزارش این سازمان، 78 درصد از جوانان 13 تا 15 سال در جهان در معرض تبلیغات برای دخانیات قرار دارند.

بِچِر تصریح کرد: هدف قرار دادن زنان و کودکان در کشورهای در حال توسعه برای مصرف سیگار، جدیدترین فعالیت صنعت تنباکو محسوب می‌شود.

وی افزود: صنعت تنباکو اکنون از شیوه‌های جدیدی برای تبلیغات استفاده می‌کند که از نمونه آنها می‌توان به ارائه سیگارهای مجانی، استفاده از اینترنت برای تبلیغات و همچنین نشان دادن محصولات جدید دخانیات در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، مصرف دخانیات سالانه به مرگ و میر حدود شش میلیون نفر در جهان - حدود نیمی از مصرف کنندگان دخانیات - منجر می‌شود و طبق پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی، این آمار تا سال 2030 به هشت میلیون نفر در سال خواهد رسید.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها