نشست افزایش حق مسکن دوباره متوقف شد

3 ماه مذاکره برای 10 هزار تومان

عضو شورای عالی کار و نماینده کارگران از تشکیل جلسه امروز شورای عالی کار برای تعیین افزایش حق مسکن و بن نقدی امسال کارگران و مشمولان قانون کار خبر داد و گفت: به دلیل اختلاف نظر بین کارگران و کارفرمایان، جلسه امروز به جمع بندی نرسید و قرار است در قالب کارگروه ویژه ای بین دو گروه این موضوع تا جلسه آینده شورای عالی کار بررسی شود.
کد خبر: ۵۶۶۹۷۲
جلسه تعیین حق مسکن کارگران به جمع بندی نرسید

علی اکبر سیارمه از جزئیات نشست امروز شورای عالی کار برای تعیین افزایش حق مسکن و بن نقدی امسال کارگران و مشمولان قانون کار خبر داد و گفت: جلسه امروز به جمع بندی خاصی نرسید و قرار است در نشست آینده شورای عالی کار موضوع پیگیری شود.

عضو شورای عالی کار و نماینده کارگران کشور اظهار داشت: به دلیل وجود اختلاف نظر بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان در خصوص نحوه افزایش حق مسکن و بن نقدی، جلسه امروز به نتیجه خاصی نرسید اما از دستور کار شورای عالی کار نیز خارج نشده است.

سیارمه خاطر نشان کرد: در نشست امروز نمایندگان دولت و وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند و به دلیل نهایی نشدن مذاکرات پیشنهاد شد کارگروه ویژه ای از کارگران و کارفرمایان موضوع افزایش حق مسکن و بن نقدی امسال کارگران را در دستور کار قرار دهند.

این مقام مسئول کارگری افزود: به زودی و در جلسه آینده شورای عالی کار که هنوز زمان آن تعیین نشده است، درباره میزان افزایش حق مسکن و بن نقدی کارگران تصمیم گیری خواهد شد.

همچنین امروز وزیر تعاون، کار و رفاه با بیان اینکه احتمال افزایش 20 تا 30 هزار تومانی حق مسکن وجود دارد، گفت: اختصاص سبد کالا به کارگران نیازمند تأمین اعتبار در بودجه است که در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

اسدالله عباسی در مورد چگونگی افزایش حق مسکن خواروبار در جلسه امروز شورای عالی کار اظهار داشت: در حال حاضر جلسه با حضور شرکا ادامه دارد و نظر دولت این است که در بحث مسکن و خواروبار افزایش داشته باشد. دولت به تنهایی نمی تواند در این خصوص تصمیم‌گیری کند و نظر تشکل های کارگری و کارفرمایی باید شنیده شود تا بتوان به جمع‌بندی رسید.

وی با بیان اینکه نمی‌توان نظر واحدی در این باره ارائه کرد تصریح کرد: همه موارد به صورت پیشنهادی مطرح می‌شود و امکان دارد حق مسکن 20 تا 30 هزار تومان افزایش یابد. در خصوص دستمزد براساس تورم تصمیم‌گیری شده اما چون طی 7 سال گذشته حق مسکن و خواروبار افزایشی نداشته، امسال به هر شکلی شده تغییری در این دو مورد خواهیم داشت.

به گفته عباسی، تلاش می‌کنیم تا از طریق بسته‌های حمایتی در دولت برای کارگران و کارفرمایان تنظیم شود تا بتوان نتیجه مطلوب گرفت. در مورد اختصاص سبد کالا به کارگران هم این موضوع فعلاً امکان‌پذیر نیست، زیرا بار مالی داشته و باید در لایحه بودجه دولت تصویب شود اما حق خواروبار در شورایعالی کار تعیین خواهد شد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم امروز در جلسه به نتیجه برسیم و در غیر این صورت هفته آینده نیز جلسه برگزار خواهد شد. تاکنون کارفرمایان انعطاف و موافقتی برای افزایش حق مسکن و خواروبار نشان نداده‌اند و انتظار کارگران نیز این است که این دو مقوله 100 درصد افزایش یابد.  (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها