کد خبر: ۵۶۵۹۷۴
شرق و غرب در تلاطم NBA

کمتر کسی فکر می‌کرد که شیکاگو بولز بعد از آن شروع ناگهانی در بازی‌های پلی‌آف NBA برابر میامی در چهار بازی بعدی تسلیم محض لبران جیمز و هم‌تیمی‌هایش شود.

بازی‌های بسکتبال NBA در مراحل پایانی شاهد نمایش تیم‌های برتر دو کنفرانس شرق و غرب است. در کنفرانس شرق تیم‌های ایندیانا و نیویورک به همراه میامی و شیکاگو به دیدار هم رفتند و در دیدارهای کنفرانس غرب، ممفیس ـ اوکلاهما و سن آنتونیو ـ گلدن‌استیت بازی‌های خود را برای تعیین فینالیست‌ها برگزار کردند.

شیکاگو بولز که بازی‌های این فصل را بدون درک‌رز برگزار کرد در بازی اول با میامی چنان به پر و پای مدافع قهرمانی پیچید که کمتر کسی تصور می‌کرد بعد از برتری در بازی اول نتایج چهار دیدار پی‌در‌پی بعدی را واگذار کند، اما نبود درک‌رز در بازی‌هایی که شیکاگو به ستاره‌ها بیشتر نیاز داشت ضربه سنگینی به این تیم وارد کرد. رز تمام فصل را به دلیل پارگی رباط صلیبی از دست داد. در عوض لبران جیمز که برای چهارمین بار در پنج فصل گذشته بسکتبال NBA باارزش‌ترین بازیکن شناخته شده است همراه کریس بوش و دواین وید به دنبال دومین قهرمانی پیاپی میامی هستند. میامی فعلا برای قهرمانی در کنفرانس شرق باید از سد ایندیانا عبور کند. ایندیانا توانست نیویورک را از پیش روی بردارد، اما فرانک ووگل سرمربی این تیم می‌داند در این راند با وجود آمادگی ستاره‌های میامی کار دشواری دارد.

در دیگر دیدار این مرحله و در کنفرانس غرب ممفیس به دیدار سن آنتونیو می‌رود. ممفیس تیم سابق حامد حدادی، ملی‌پوش ایرانی با حذف اوکلاهما سیتی کار بزرگی کرد. واقعا برتری برابر یاران کوین دورانت کار ساده‌ای نبود، اما ممفیس با عبور از این تیم در یک قدمی قهرمانی کنفرانس غرب است. این تیم با سن آنتونیو بازی می‌کند که بازیکنان بین‌المللی‌اش انگیزه‌های زیادی برای قهرمانی دارند. بعد از ستاره پا به سن گذاشته سن آنتونیو یعنی تیم دانکن، بازیکنانی مانند تونی پارکر فرانسوی و جینوبلی آرژانتینی نمی‌خواهند فرصت بازی با ممفیس را برای راهیابی به فینال NBA از دست بدهند. سن آنتونیو در بازی با گلدن‌استیت فراز و نشیب فراوان داشت، اما تجربه بیشتر این تیم باعث شد شاگردان جوان مارک جکسون در بازی ششم از رقابت‌های این فصل خداحافظی کنند. در این مرحله فینالیست‌های غرب و شرق برای تعیین قهرمانان دو کنفرانس به دیدار هم می‌روند و در نهایت برنده چهار از هفت مسابقه فینال NBA را برگزار می‌کند.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها