گیگز پرافتخارترین فوتبالیست مسن جزیره؛

همه پیرمردهای تاریخ لیگ برتر انگلیس

سایت جام جم ورزشی/ در تمام تاریخ برگزاری لیگ برتر انگلستان بازیکنانی بودند که با وجود سن و سال بالایی که داشتند به طور مرتب برای تیم های باشگاهی خود به میدان رفتند و به نوعی رکوردار حضور در لیگ برتر از لحاظ سن و سال بالا شدند .
کد خبر: ۵۶۳۷۴۵
همه پیرمردهای تاریخ لیگ برتر انگلیس


به گزارش سایت جام جم ورزشی؛ گاردین مسن ترین بازیکنانی را که تا به حال در لیگ برتر انگلیس به میدان رفته اند را به ترتیب سن بالا مشخص کرده است.


1-  براد فریدل


او در 42 سالگی همچنان مرد شماره یک تاتنهام است. مسن ترین بازیکن تاریخ فوتبال انگلیس همچنان تصمیمی برای خداحافظی از فوتبال ندارد و در حالی که دو سال است وارد پنجمین دهه زندگی خود شده قصد دارد یک سال دیگر هم بازی کند. فریدل تا به حال 550 بازی در لیگ برتر انجام داده است.


2- تدی شرینگهام


شرینگهام که زمانی در منچستر تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان انگلیس مبدل شده بود در سال سی ام دسامبر سال 2006 در حالی که 41 سالش را تمام کرده بود برای آخرین بار در لیگ برتر با پیراهن تیم وستهام یونایتد به میدان رفت.


3-  گوردون استراچان


هافبک سابق تیم کاونتری در سال 1997 به نخستین بازیکنی در تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شد که در 40 سالگی در این لیگ به میدان رفت .  هافبک سابق کاونتری رکورد مسن های لیگ برتری را در آن زمان شکست.


4-  برایان رابسون


رابسون که اکنون 56 سال دارد در سال های آخر فوتبالش در میدلزبورو بازی می کرد ، او می توانست رکورد مسن ترین بازیکن تاریخ لیگ را بشکند اما چون استراچان چند سال از او بزرگ تر بود این رکورد شکنی محقق نشد. او در سال 1997 نیز در 40 سالگی برای تیم خود بازی می کرد.


5-  مایک پولیت


سنگربان ویگان آتلتیک که اخیرا یک قهرمانی در جام حذفی و سقوط از لیگ برتر را به همراه تیمش تجربه کرده اکنون در چهل سالگی تصمیمی برای خداحافظی از فوتبال ندارد. او با 15 باشگاه مختلف 500 بازی در لیگ برتر را تجربه کرده است.


6-  مارک شوارزر


او در آستانه 41 سالگی قرار دارد اما همچنان سنگربان شماره یک فولام است. همبازی اشکان دژاگه در تیم  ملی استرالیا هم همچنان دروازه بان شماره یک است و در صورت صعود احتمالی تیمش به جام جهانی 2014 برزیل دروازه بان این تیم خواهد بود.


7- ری ویلکینز


ویلکینز هم اکنون 56 سال دارد و به عنوان مفسر تلویزیونی مشغول به کار است . او که در خط هافبک بازی می کرد در سال 1997 برای آخرین بار در حالی برای تیم باشگاهی اش یعنی لیتون به میدان رفت که 39 ساله بود.
8- نایگل وینتربورن


دفاع چپ تیم ملی انگلستان در سال 2003 برای آخرین بار برای تیم وستهام یونایتد به میدان رفت. وینتربورن در حال حاضر 49 ساله است و در رده های پایه مربی گری می کند.


9- استوارت پیرس
مدافع سابق تیم ملی انگلستان در سال 1999 آخرین بازی ملی خود را برای تیم ملی کشورش انجام داد اما تا سال 2003 مقارن با 39 سالگی اش به بازی کردن در لیگ برتر ادامه داد. وی آخرین بار با پیراهن منچستر سیتی در لیگ برتر به میدان رفت.


10- رایان گیگز
حتی اگر این رده بندی طراحی نمی شد باز هم همه می دانستند که رایان گیگز یکی از مسن ترین بازیکنانی  است که تا به حال در لیگ برتر به میدان رفته است. او که شمار بازی های خود در لیگ برتر را در این فصل با پیراهن منچستریونایتد  از مرز 900 هم گذراند قصد دارد یک سال دیگر هم برای  سرخ پوشان منچستری به میدان برود. او در این لیست پرافتخار ترین بازیکن هم به شمار می رود.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها