آبی‌های لندن برای دومین سال متوالی​، جام اروپایی را به خانه بردند

قهرمانی چلسی در دقیقه 93

چلسی برای دومین سال متوالی یک جام اروپایی را بالای سر برد تا اتفاقی که طی صد سال گذشته نیفتاده بود بامداد پنجشنبه و در پایان فینال لیگ اروپا برای این تیم و هوادارانش شادی مضاعفی به بار بیاورد؛ کسب دو جام اروپایی در دو سال متوالی.
کد خبر: ۵۶۳۵۱۱

آبی‌های لندن که سال گذشته با پیروزی بر بایرن مونیخ در آلیانس آره‌نا برای نخستین بار قهرمان لیگ قهرمانان شده بودند، این بار بنفیکا را در فینال لیگ اروپا شکست دادند. این دو قهرمانی یک وجه اشتراک هم برای چلسی و هوادارانش داشت؛ گل‌های دقایق پایانی.

آنها که سال گذشته در آخرین دقیقه بازی دروازه بایرن را باز کردند و کار را به وقت‌های اضافه کشاندند، این بار با گل دقیقه 90، قهرمانی را جشن گرفتند و اجازه ندادند بنفیکا فرصتی برای استفاده از برتری‌اش داشته باشد.

تیم پرتغالی در نیمه اول تیم برتر میدان بود، آنها در نیمه دوم هم این برتری نسبی را حفظ کردند، اما در دقیقه 60 و درست برخلاف جریان بازی روی کار انفرادی فرناندو تورس گل خوردند. این گل را کاردوزو در دقیقه 68 از روی نقطه پنالتی جبران کرد اما ضربه سر ایوانوویچ، مدافع صرب چلسی در دقیقه 93 پایانی بود بر رویای قهرمانی بنفیکا در اروپا پس از 51 سال.

خورخه خسوس، سرمربی بنفیکا پس از شکست تیمش در فینال گفت: نمایش دلپذیری داشتیم ولی شانس به اندازه‌ همراه ما نبود. در برخی مواقع، بسیار بهتر از چلسی ظاهر شدیم ولی نتوانستیم به اندازه‌ای که می‌‌خواهیم موقعیت‌سازی کرده و دروازه حریف را باز کنیم.

رافا بنیتز، سرمربی موقت چلسی که در پایان فصل تیم لندنی را ترک خواهد کرد، درباره این قهرمانی گفت: باید اعتراف کنم مقابل تیمی بزرگ بازی کردیم. پس باید خوشحال باشیم و به خودمان بابت فتح این جام با ارزش افتخار کنیم. بنیتز که به احتمال فراوان جای خود را به خوزه مورینیو خواهد داد، درباره تیم بعدی و شایعه پیوستنش به پاری سن‌ژرمن هم گفت: هنوز هیچ‌کس در این باره چیزی نمی‌داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها