امسال تولید و پخش برنامه‌های طنز در رادیو بیشتر می‌شود. همچنین معاون صدای سازمان صداوسیما وعده راه‌اندازی رادیو لبخند را داده که با افتتاح این شبکه برنامه‌های طنز صاحب رادیویی اختصاصی خواهند شد.
کد خبر: ۵۶۱۲۷۳
لبخند در رادیو بیشتر می شود

کوی نشاط، دلخنده، جمعه ایرانی، طنز و طنزآوران، چای شیرین، شکرستان، توپ و معجون برنامه‌های طنزی هستند که از شبکه‌های رادیویی ایران، فرهنگ و جوان درحال پخش است.

علیرضا عباس‌زاده، مدیر طرح و برنامه رادیو ایران و مسئول دفتر طنز این شبکه درباره سیاست‌های این رادیو در زمینه تولید و پخش برنامه‌های طنز به جام‌جم گفت: افزایش برنامه‌های طنز و مفرح را از نیمه دوم سال 90 در دستور کار قرار دادیم به همین دلیل شورای طنز را در این شبکه با حضور داریوش مودبیان، محمود صابری، اسماعیل‌پور، اشرف و زراندوز تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: در ابتدا برنامه‌های طنز را آسیب‌شناسی کردیم تا بتوانیم برنامه‌های متنوع‌تری با این محوریت برای شنوندگان تولید و پخش کنیم. بعد از چند ماه صحبت با نویسندگان حوزه طنز برنامه‌های جدیدی هم طراحی شد. پخش برنامه «کوی نشاط» از اردیبهشت 91 شروع شد و هنوز هم ادامه دارد. قبل از این برنامه «پلاک پنج» و «رادیوها روشن» پخش می‌شد تا این‌که «کوی نشاط» جایگزین آن شد.

عباس‌زاده عنوان کرد: برای تولید برنامه کوی نشاط از عواملی استفاده کردیم که در شبکه‌های دیگر رادیویی و برنامه‌های طنز فعالیت نداشته باشند تا ایده‌های این برنامه تکراری نشود. این برنامه با همکاری گروهی 40 نفره تولید و پخش می‌شود.

مدیر طرح و برنامه رادیو ایران با اشاره به برنامه دلخنده گفت: این برنامه هر روز عصر ساعت 17 و 45 دقیقه پخش می‌شود. وی درباره برنامه طنز «عصر جمعه با لبخند» گفت: این برنامه طنز از سوم خرداد ماه به مناسبت آزادسازی خرمشهر از ساعت 17 تا 18 روزهای جمعه پخش می‌شود. در این برنامه مباحث اجتماعی و فرهنگی در قالب طنز مطرح می‌شود. عباس‌زاده اشاره کرد: در برنامه عصر جمعه با لبخند قرار است برنامه‌های طنز گذشته رادیو بررسی ‌شود و بخش‌هایی را به شکل گلچین از این برنامه‌های طنز پخش کنیم.

مدیر طرح و برنامه رادیو ایران افزود: همچنین برنامه «گذر‌هفتم» که عصرهای جمعه پخش می‌شود از سی‌و یکم خرداد ماه تغییرات محتوایی خواهد کرد و فضای آن مفرح و شادتر می‌شود. همچنین فضای برنامه عصر دلچسب هم متنوع‌تر از گذشته می‌شود. در مجموع ظرفیت‌های زیادی برای طنز در رادیو داریم و به همین دلیل می‌خواهیم تعداد برنامه‌های طنز را افزایش بدهیم.

توپ، معجون و خنده

شهره خوشنویس، مدیر طرح و برنامه رادیو جوان درباره برنامه‌های طنز این شبکه رادیویی به جام‌جم گفت: جدول پخش برنامه‌های رادیو جوان در نیمه دوم امسال تغییر خواهد کرد و از مهر ماه بر تعداد برنامه‌های طنز افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: تا قبل از مهر ماه ویژه مناسبت‌های مختلف برنامه‌های طنز پخش می‌کنیم. ‌اکنون برنامه‌ طنز «توپ» روزهای جمعه ساعت 19 و «معجون» روزهای جمعه ساعت 9 صبح پخش می‌شود.

مدیر طرح و برنامه رادیو جوان افزود: همچنین در برنامه‌های «سبقت آزاد»، «اینجا شب نیست»، «جوانی دربست» و «فصل مشترک» هم بخش‌های طنز وجود دارد. لیدا محمودی، مدیر طرح و برنامه رادیو فرهنگ با اشاره به برنامه‌های طنز این شبکه به جام‌جم گفت: اکنون برنامه‌های طنز و طنزآوران روزهای جمعه ساعت 10 و 15 دقیقه، چای شیرین روزهای پنجشنبه ساعت 10 و شکرستان روزهای جمعه ساعت 17 و 30 دقیقه پخش می‌شود.

وی افزود: همچنین ویژه برنامه انتخاباتی با رویکرد شاد و مفرح از چهارم تا بیست و دوم خرداد ماه ساعت 18 و 30 دقیقه به مدت نیم ساعت از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. درایام تابستان جدول پخش برنامه‌ها با تغییراتی همراه است و فضای برنامه‌های مفرح و شاد هم بیشتر می‌شود.

مدیر گروه طرح و برنامه رادیو فرهنگ ادامه داد: با توجه به این‌که مخاطبان این شبکه رادیویی جزو فرهیختگان هستند، به همین دلیل سعی می‌کنیم فضای برنامه‌های طنز و مفرح متفاوت باشد و مباحث فرهنگی و اجتماعی برای ما اهمیت بیشتری دارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها