تب‌سنج هوشمند!

تصور کنید که می‌خواهید برای اولین بار به جایی سفر کنید، ولی هیچ اطلاعاتی در مورد شرایط آن محل ندارید. مثلا وضع آب و هوا، اما آیا هیجان‌انگیزتر نمی‌شود که بدانید اکنون مردم آنجا بیشتر از چه بیماری‌هایی رنج می‌برند؟
کد خبر: ۵۶۱۱۵۶
تب‌سنج هوشمند!

همین دغدغه باعث ایجاد ایده‌ای در ذهن موسس شرکت کینسا (Kinsa) شد تا اطلاعاتی را به صورت دقیق و کاربردی جمع‌آوری کند و آن را در اختیار مردم قرار دهد، اما چگونه؟

همانند یک قانون نانوشته اولین چیزی که در برخورد با علائم سرماخوردگی یکی از اعضای خانواده به ذهنمان خطور می‌کند این است که نخست تب سنج را درون دهان وی بگذاریم و با بررسی دمای بدن برای وی نسخه بپیچیم. با این حال یک تب سنج تنها دمای بدن شخص را نشان می‌دهد و متوجه نمی‌شوید که مشکل آن شخص چیست و باید چه کاری انجام دهید. تب‌سنج یا بهتر است بگوییم دماسنج هوشمند کینسا، وسیله‌ای است که بیش از یک تب‌سنج عادی کارایی دارد.

بنا بر اعلام شرکت سازنده، این دماسنج به پردازنده، باتری یا نمایشگری مجهز نیست. حال ممکن است این سوال پیش بیاید که چنین وسیله‌ای چگونه می‌تواند کابردی بیش از یک تب‌سنج معمولی داشته باشد؟

جواب اینجاست که یک سر این تب سنج به درون دهان بیمار در زیر زبان وی می‌رود و سر دیگر آن به درون درگاه 5/3 میلی‌متری گوشی آیفون! به همراه این وسیله یک برنامک نیز از سوی شرکت سازنده ساخته شده است که با نصب روی گوشی می‌تواند دمای دقیق بدن بیمار را روی نمایشگر گوشی نشان دهد. در نگاه اول این تب‌سنج جذاب و جالب به نظر می‌رسد، ولی برنامک همراه این وسیله آن را جذاب‌تر هم می‌کند.

با استفاده از این برنامک، می‌توان برای کسانی که از این تب‌سنج استفاده می‌کنند یک پروفایل شبیه به پرونده سابقه بیماری در یک مرکز درمانی ایجاد کرد که سابقه تب و بیماری شخص را طی زمان در خود ذخیره می‌کند. در صورت نیاز می‌توان این اطلاعات را برای پزشک ارسال کرد.

همچنین کاربران این دستگاه می‌توانند با استفاده از برنامک همراه آن به پایگاه داده‌های شرکت سازنده یعنی کینسا مراجعه کنند و با توجه به سابقه بیماری، کاربران دیگر از مریضی‌هایی که در زمان حاضر شیوع بیشتری دارد با خبر شوند، به این ترتیب می‌توانید متوجه شوید که همکلاسی‌های فرزند دلبندتان آیا بیماری دارند یا خیر یا این‌که اصلا چه بیماری‌ای در بین‌شان رواج دارد.

برنامک با توجه به نشانه‌های بیماری فرد توصیه‌هایی را هم برای درمان در دل خود دارد. بعلاوه برنامک کلیپ‌هایی برای توصیه و آموزش مقابله با بیماری به کاربر نشان می‌دهد. برنامک می‌تواند در صورت نیاز کاربر با یک کلیک، دکتر وی را در جریان مشکل بگذارد یا برای وی از پزشک معالج وقت ملاقات بگیرد. همچنین شرکت سازنده مشاورانی هم دارد که در صوت نیاز مریض می‌توان با آنها ارتباط برقرار کرد.

در کنار این امکانات، کینسا قصد دارد قابلیت پیش‌بینی بیماری را هم با توجه به سابقه و علائم بیمار در این برنامه قرار دهد و به وی بگوید بیماری‌اش چقدر پیشرفت داشته یا این‌ که چقدر تا بهبود کامل زمان باقیمانده است.

موسس این شرکت که مقر آن در نیویورک است، برنامه‌های بزرگ‌تری در سر دارد. در حقیقت این تب‌سنج قسمتی از طرح بزرگ وی برای آگاه‌کردن بیشتر جامعه در اهمیت‌دادن بیشتر به سلامت و جلوگیری از شیوع بیماری‌هاست. این تب‌سنج هنوز در مرحله پیش‌تولید به سر می‌برد و عرضه عمومی نشده است و در فاز اول فقط برای گوشی‌های آیفون عرضه می‌شود، ولی در آینده نزدیک گوشی‌های اندرویدی نیز در برنامه عرضه این شرکت قرار خواهند گرفت.

gizmag / مترجم:‌رامین فتوت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها