طرح خوب خوب است، حرف و حدیث ندارد. خیلی خوب باشد، مو لای درزش هم نمی‌رود. حتی به اصرار افراد و گرایش‌ها و گروه‌های مختلف.
کد خبر: ۵۵۹۲۰۶

در همین راستای طرح‌های قرص و محکم که عرض شد؛ اخیرا وزیر محترم ارشاد به راه راست، در آستانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب، طرح بسیار خوبی درخصوص نحوه تبلیغات سالم و استاندارد ایزو 9002 نامزدهای شیرینی خورده انتخابات ریاست جمهوری که نخواستیم نامشان بیش از اینها فاش شود، مطرح کرده که مثل توپ..... نه ببخشید، اغراق چرا؛ مثل هر طرح خوبی صدا کرده و ما اولین نفری نیستیم که صدایش را در می‌آوریم.

صدای وزیر: «وزارت ارشاد آماده است تا به نامزدهای انتخابات برای انتشار کتابشان، خارج از نوبت مجوز بدهد تا نامزدها بتوانند برنامه‌های خود را در قالب کتاب به مردم ارائه دهند.» ـ به نقل از بقیه + ما

ملاحظه فرمودید؟ طرح خوب، خودش با آدم حرف می‌زند. نامزدها منبعد می‌توانند تمامی طرح‌ها و برنامه‌ها و راهکارها و راهبردها و چشم‌اندازها و افق‌های دوردست خود را در یک کتاب جامع، سرجمع کنند و در اختیار آحاد مردم قرار دهند.

بسته پیشنهادی: این که ارشاد کتاب‌های نامزدهای انتخابات را که حاوی طرح و برنامه‌های آنها برای ریاست جمهوری آینده باشد، چاپ کند عالی است و ما نیز با عرایضی چند، آن را متعالی می‌‌کنیم:

1ـ کتاب یک جلدی: در تدوین و تألیف کتاب به یک جلد اکتفا شود. مردم وقت ندارند چند جلد بخوانند؛ چون باید زندگی هم بکنند. آخر کتاب هم حتما مقداری عکس داشته باشد؛ چون خیلی‌ها کتاب بدون عکس را دوست ندارند. گردش روزگار بر«عکس» است!

2ـ مقدمه‌نویسی: کتاب با مقدمه راهگشاتر و بهتر است. حتما که نباید طولانی مثل مقدمه ابن خلدون باشد. هر نامزدی بدهد کتابش را همسرمحترمش یک مقدمه کوتاهی محض تبرک بنویسد،ملت ببینند نظر همسر خود آن جناب که سال‌ها با ایشان زیر یک سقف زندگی کرده، چی هست یا کلا چی نیست!

3ـ فلش مموری: بنده می‌خواهم روی دست جناب وزیر بزنم و ارشادشان کنم؛ یعنی چی؟.... یعنی این که راهکاری به آقای وزیر نشان می‌دهم فی‌البداهه که مشکل کمبود کاغذ برای کتاب را هم به اتفاق ایشان و سایر نامزدها دور بزنیم. کاندیداهای انتخابات، تمامی طرح و برنامه‌های خود را کلهم اجمعین بریزند داخل فلش مموری و تقدیم مردم کنند. این روش برای جوانان اهل رایانه و لپ‌تاپ و تبلت و این قبیل قرطی بازی‌های تکنولوژیک، بیشتر تو دل‌برو هست!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها