دو مرد شیطان‌صفت که پس از ربودن زنان خدماتی آنها را در بیابان‌های اطراف تهران مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند توسط ماموران پلیس آگاهی پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۵۷۳۹۱
دستگیری دو شیطان صفت

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، بیستم اسفند سال گذشته، زن  جوانی به هویت مشخص با مراجعه به دادگاه کیفری استان و طرح شکایت با موضوع آزار و اذیت جنسی، عنوان کرد: 15 اسفند سرنشنیان یک دستگاه خودرو سواری پیکان سفید رنگ، پس از انتقال من به بیابان‌های جاده خراسان، با تهدید چاقو مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و پس از ضرب و جرح و سرقت کلیه وجوه نقد و گوشی تلفن همراهم، مرا در همانجا پیاده و متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع آزار و اذیت و جنسی و به دستور رئیس شعبه 75 دادگاه کیفری استان، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکی

زن جوان پس از حضور در اداره شانزدهم به کارآگاهان گفت: من به عنوان نیروی خدماتی در یک شرکت واقع در میدان انقلاب کار می‌کنم ؛ 15 اسفند سال گذشته شخص ناشناسی از طریق آگهی روزنامه با شرکت تماس گرفت و ضمن معرفی خود بنام مهندس رضایی، مدعی شد که برای پذیرایی در مراسم جشن تولد دخترش احتیاج به یک کارگر زن دارد و منشی شرکت نیز مرا معرفی کرد ؛ با شماره تلفن همراه این شخص ( مهندس رضایی ) تماس گرفتم تا آدرس منزل ایشان را بگیرم که عنوان کرد: بیا در ایستگاه مترو جوانمرد قصاب ؛ من یک دفتر قرمز دستم دارم و شلوار لی نوک مدادی نیز پوشیده ام ؛ حدودا ساعت 19:00 بود که یک دستگاه خودرو پیکان سفید با دو سرنشین به ایستگاه مترو جوانمرد قصاب آمد ؛ فردی که خود را مهندس رشته معماری و به نام مهندس رضایی معرفی کرد، مدعی شد که ماشین شخصی اش خراب شده و به همین علت با ماشین شرکت به دنبالم آمده و راننده را نیز به عنوان راننده شرکت معرفی کرد. زمانی که سوار ماشین شدم، مهندس رضایی مدعی شد که سیستم برق کشی منزلش خراب شده و به همین علت قصد دارد تا مراسم جشن تولد دخترش را در منزل خواهرش برگزار نماید؛ هنوز مدت زیادی از حرکت ماشین نگذشته بود که متوجه شدم از تهران خارج شده ایم ! بلافاصله اعتراض کردم که ناگهان [مهندس رضایی ] چاقویی را در زیر گلویم گذاشت؛ آن زمان بود که فهمیدم آنها چه قصد و نیتی در سر دارند ؛ هرچه التماس کردم فایده‌ای نداشت و حتی مورد ضرب و شتم نیز قرار گرفتم ؛ پس از آنکه با تهدید چاقو مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند، تمامی وجوه نقد و تلفن همراهم را سرقت و در تاریکی شب و در داخل بیابان رها و از محل متواری شدند ؛ در حالیکه هوا بسیار سرد و تاریک بود، به زحمت خود را به کلبه‌ای روستایی رسانده و درخواست کمک کردم ؛ آنجا بود که متوجه شدم ساعت 01:00 نیمه شب است.

دستگیری متهمان

با تشکیل تیم ویژه‌ای از کارآگاهان اداره شانزدهم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت ؛ کارآگاهان با شناسایی تعدادی از شرکت‌های خدماتی سطح شهر تهران بویژه در مناطق مرکزی شهر تهران ( انقلاب، ولی عصر، هفتم تیر و... ) به این شرکت‌های مراجعه و در اولین مرحله به ارائه آموزش‌های های لازم به کارکنان شرکت پرداخته تا در صورت هرگونه تماس مشکوک، بلافاصله موضوع به آنها اطلاع داده شود.

21 اسفند مدیر یکی از شرکت‌های خدماتی در محدوده میدان انقلاب، با کارآگاهان اداره شانزدهم تماس گرفت و عنوان داشت که شخصی ضمن معرفی خود به نام مهندس محمدی و به شیوه‌ای مشابه از آنها درخواست نیروی خدماتی خانم کرده است.

بلافاصله تحقیقات در خصوص تماس اخیر آغاز و کارآگاهان در تحقیقات پلیسی خود اطمینان پیدا کردند که فرد تماس گیرنده اخیر، همان فردی است که خود را به نام مهندس رضایی معرفی کرده است ؛ با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص محل تردد متهمان در حوالی ایستگاه مترو شهرری و همچنین مشخصات خودرو شخصی پیکان سفید رنگ، کارآگاهان این محل را تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار دادند ؛ در ساعت 19 و 30 دقیقه 21 اسفند و درحالیکه چندین تیم عملیاتی محدوده ایستگاه مترو شهرری را تحت مراقبت‌های خود قرار داده بودند، خودرو پیکان سفید رنگی به همراه دو سرنشین در محل ایستگاه مترو مشاهده گردید ؛ به محض آنکه کارآگاهان از هویت متهمان اطمینان پیدا کردند، عملیات دستگیری آغاز شد ؛ متهمان با اطلاع از حضور کارآگاهان در محل قصد داشتند تا از محل متواری شوند که کارآگاهان ابتدا اقدام به شلیک چندین تیر هوایی کرده اما متهمان بدون توجه به دستور ایست و شلیک تیر هوایی از سوی کارآگاهان، همچنان تلاش داشتند تا از محل متواری شوند که کارآگاهان هر چهار لاستیک خودرو آنها را مورد هدف قرار دادند ؛ در حالیکه هر چهار لاستیک پیکان مورد اصابت گلوله کارآگاهان قرار گرفته بودند، متهمان تلاش داشتند تا ضمن بستن درب‌های خودرو مانع از دستگیری خود شده و به هر شکل ممکن از محل متواری شوند که کارآگاهان ضمن مسدود کردن حرکت خودرو و طی درگیری با متهمان، هر دو متهم به اسامی «مهران. ز» ( 27 ساله ) و «علی. ب» ( 38 ساله ) را دستگیر کردند ؛ در بازرسی از خودرو متهمان صفحه نیازمندی‌های روزنامه... حاوی شماره شرکت‌های خدماتی و همچنین گوشی تلفن همراه شاکیه کشف شد.

شناسایی پرونده مشابه

کاراگاهان ضمن دعوت از شاکی جهت شناسایی متهمان، به تحقیق در خصوص شناسایی پرونده‌های مشابه پرداختند ؛ در شرایطی که متهمان توسط شاکی مورد شناسایی قرار گرفته بودند، کاراگاهان با پرونده مشابهی در محدوده شهرری مواجه شدند که در آن پرونده نیز زن جوانی 10 اسفند توسط سرنشنیان خودرو سواری پیکان سفید رنگ مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود

در شرایطی که متهمان پس از شناسایی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شده بودند، هماهنگی لازم قضایی انجام و متهمان پرونده بار دیگر و جهت شناسایی، به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند. بلافاصله هر دو متهم در مواجهه حضوری توسط شاکی جدید مورد شناسایی قرار گرفتند ؛ زن جوان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: به عنوان مسافر و در محدوده اتوبان شهید نواب سوار یک دستکاه خودرو پیکان سفید رنگ شده بودم که راننده خودرو پس از حرکت، با طرح موضوع «استخدام نیروی کار زن» مدعی شد که فردی به هویت مهندس محمدی را می‌شناسد که نیاز به نیروی کار زن جهت کار در یک شرکت تولیدی در حوالی بهشت زهرا دارد ؛ من نیز که به دنبال کار می‌گشتم از او درخواست کردم تا در صورت امکان مرا به ایشان معرفی نماید که راننده پیکان  با مهندس محمدی تماس گرفت و برای همان روز و در حوالی ایستگاه مترو نواب قرار ملاقات گذاشت ؛ در حدود ساعت 19:00، راننده پیکان به همراه مهندس محمدی در ایستگاه مترو به دنبال من آمد و به بهانه بازدید از کارگاه تولیدی، هر سه به سمت بهشت زهرا حرکت کردیم اما زمانیکه به داخل اتوبان بهشت زهرا رسیدیم،مهندس محمدی چاقویی را در زیر گلویم قرار گذاشت و مرا به بیابان‌های اطراف اتوبان برده و ضمن سرقت گوشی تلفن همراه و وجوه نقد همراهم، مرا مورد آزار و اذیت و ضرب و شتم قرار داده و پس از آن و در تاریکی هوا از محل متواری شدند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی متهمان از سوی شکات پرونده و با توجه به احتمال افزایش ارتکاب جرایم مشابه توسط متهمان، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند ؛ لذا از کلیه شکات احتمالی که بدین شیوه و توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پیکان سفید رنگ مورد تهید، آزار و اذیت، ضرب و جرح و سرقت اموال قرار گرفته اند دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایات خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 51055516 و 51055672 تماس حاصل نمایند و اطمینان داشته باشند که هویت آنها نزد دستگاه قضایی و پلیس محرمانه تلقی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
این زالوصفتان رو باید اعدام كرد تا درس عبرتی باشه برای سایرین!
من
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
شهوت تا كجا ؟ به چه قیمتی؟
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
كشور ما در این زمینه ها اخیرا نا امن شده بحدی كه در كمال آرامش و خونسردی برخی تفریح خود را اینجوری انتخاب میكنن و متاسفم برای قانون كشور كه در این زمینه ها خیلی رئوف و مهربان با عاملین رفتار میكنن .
علی امینی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
بیچاره زالو!!
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
ای بابا از این مهندسا و دكترا زیاد داریم. بگم!!!
م.راد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
به نظر می رسد :1) جرم مجرمان آدم ربایی 2) تهدید به قتل ( اقدام برای نیل به مقصود در صورت مقاومت انجام قتل ) 3) اقدام مسلحانه ( استفاده از سلاح سرد ) 4) سرقت 5) زورگیری ) 6) تجاوز به عنف 7) زنای محصنه 8) مدرك مهندسی قلابی ( در صورت نداشتن مدرك مهندسی) 9) تضییع وقت و حقوق روزانه شاكی 10) ضرب و جرح ( شتم ) 11) شیادی ( معرفی همدست بعنوان راننده شركت ) 12) و تشوش افكار عمومی است. به نظـــــــــــــــــــــر شمــــــــــــــــــــا برای پرشدن چوب خط چوبه دار متهمان ؛ قاضی باید چند تا شاخص دیگر را بشمارد ؟!؟!؟!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
قیافشون به همه چیز میخوره جز مهندس كمی به تركیب دیوانه نگاه كنید
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
چرا عكس این آشغالا را نمیذارین تا آبروشون حسابی بره ؟ فقط باید با آبروی زن و دختر مردم بازی بشه اما آبروی متهمان حفظ بشه؟
اصغر قاتل
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
اینارو باید آویزون كرد ....
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
۰
۰
فقط اعدام برا اینجور كثافتا كافی نیست من خودم 10 سال پیش گرفتار همچین آدم شدم ولی با شكایت ما التماس افتاد و با من ازدواج كرد ولی كثافت 3 ماه نشده با یه بچه طلاقم داد. از خدا میخوام با عدالت خودش با اینا برخورد كنه تورو خدا اینو توسایتتون بگذارین

نیازمندی ها