گزارشی از میزان مصرف آب در زمین‌های فوتبال

هزینه سبزی چمن‌های فوتبال چقدر است؟

مدیر ورزشگاه: مطمئن باشید تا هفته آینده، نزدیک به 90 درصد از مشکلات حل خواهد شد

چمن ورزشگاه آزادی همه را حیرت‌زده کرد

در شبی که استقلال با پیروزی بر الریان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد؛ کیفیت بد زمین چمن ورزشگاه آزادی خیلی‌ها را آزرده خاطر کرد.
کد خبر: ۵۵۷۱۶۰

زمینی که تا همین یک هفته پیش کاملا سبز و یکدست بود، سه‌شنبه شب نه تنها بخشی از سبزی و طراوتش را از دست داده بود که پر شده بود از ناهمواری و گودرفتگی!

خیلی‌ها برگزاری مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کشور در ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی را دلیل این خرابی می‌دانند. مراسمی که پنجشنبه گذشته با حضور رئیس‌جمهور و عوامل اجرایی این ستاد به شکل متنوع و شادی برگزار شد و اتفاقا مورد استقبال ده‌ها هزار تماشاگر حاضر هم قرار گرفت، اما آیا نمی‌شد این مراسم را در جایی غیر از مجموعه ورزشی آزادی برگزار کرد؟ این سوالی بود که امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پایان بازی با الریان مطرح کرد: واقعا جای تاسف دارد که جای آباد را براحتی نابود کردیم. برخی قسمت‌های زمین چمن آزادی سوخته بود. آقایان می‌توانستند جشن تجلیل از دست‌اندرکاران نوروز را هرجایی برگزار کنند. البته شاید می‌خواستند این ورزشگاه را هم مثل دیگر ورزشگاه‌ها خراب کنند.

سوای سرمربی، دیگر بازیکنان استقلال هم نسبت به افت شدید کیفیت چمن واکنش نشان دادند. بازیکنانی چون جواد نکونام، هاشم بیک‌زاده و ایمان موسوی که در مقابل الریان به میدان رفتند، بیشتر تعجب‌شان از این بود که چطور کیفیت چمن به فاصله چند روز، یعنی از بازی با الهلال تا بازی با الریان این اندازه افت کرده است. در این میان نکونام با غیر قابل توصیف خواندن وضع چمن، نگرانی هایش را از بابت تخریب تنها ورزشگاه استاندارد فوتبال در ایران با بیان این‌ جمله که؛ خرابی چمن آزادی به تیم ملی لطمه می‌زند، ابراز کرد.

در این میان مقداد نجف‌نژاد، رئیس هیات مدیره استقلال با بیان این‌که پیگیر علت خراب شدن چمن ورزشگاه در مجلس هستیم، توجه اهالی ساختمان بهارستان را برانگیخت تا برخی نمایندگان هم نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند. یوناتن بت کلیا، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی یکی از این منتقدان بود. او در گفت‌وگو با فارس با ابراز تاسف از تخریب برخی سرمایه‌های ملی عنوان کرد: وقتی بودجه و امکاناتمان کم است باید از همین حداقل‌ها با دلسوزی محافظت کنیم و اجازه ندهیم همین امکانات از بین برود. وی افزود: متاسفانه لگدکوبی چمن ورزشگاه، بازی تیم‌های استقلال و الریان را سخت کرده بود و من دیدم که بازیکنان به چه زحمتی بازی می‌کنند، در حالی که آزادی یکی از بهترین دارایی‌های کشور ما محسوب می‌شود.

البته در این میان رئیس مجموعه ورزشی آزادی تنها کسی است که می‌گوید، زمین چمن فوتبال این ورزشگاه تخریب نشده است! توفیق کابلی در واکنش به انتقاد سرمربی و بازیکنان استقلال به ایرنا گفت: چمن ورزشگاه فوتبال آزادی هر سال در این زمان و فصل بهار به دلیل تغییرات فصلی دچار چنین شرایطی می‌شود و این مساله عجیب نیست. کابلی دلیلش را هم اینچنین برشمرد: معمولا در این زمان به دلیل وجود درختان چنار و کاج در اطراف ورزشگاه فوتبال و محوطه آزادی برگ‌های اضافه آنها و خاک فراوان با وزش باد بر آنها روی زمین می‌نشیند. زمین چمن از چند هفته قبل بتدریج دچار این شرایط شد و طبق روال گذشته مطمئن باشید تا هفته آینده مسابقات نزدیک به 90 درصد از مشکلات حل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها