پیشنهاد سینمایی ـ انتخاباتی

نیاز به گفتن ما نیست. معلوم است که نامزدهای ریاست جمهوری در دوران نامزدی خود که از جهاتی خیلی هم شیرین است (چون فقط حرف زده می‌شود و نیاز به عمل نیست. حرف هم که خرج ندارد.
کد خبر: ۵۵۶۸۹۶
پیشنهاد سینمایی ـ انتخاباتی

بخصوص اگر هم سنگ مفت باشد، هم گنجشک!) مجبور و ملزم نیستند که فقط و فقط از مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بگویند، ولاغیر. خیر؛ علاوه بر این راستاها که عرض شد، راجع به حوزه‌های دیگر هم اجازه دارند صحبت بفرمایند. و چه حوزه‌ای جذاب‌تر و جلب‌کننده‌تر از عالم هنر؟.... علی‌الخصوص که شایع کرده‌اند: «هنر نزد ایرانیان است و بس!»

شنیده شده که یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که نخواستیم نامش فاش شود ـ و روال ما هم کلاً بر این است که خیلی متکی به نام افراد نباشیم که فردا شرمنده نباشیم ـ در راستای افزایش درآمد سینمای کشور، پیشنهاد خیلی خوبی داده است که خرج زیادی هم ندارد. تا الان ما همچین خیال می‌کردیم که فقط ما می‌توانیم «بسته پیشنهادی» بدهیم. خوب شد از خواب غفلت بیدار شدیم. خوبی تبلیغات انتخاباتی همین چیزهاست دیگر.

این نامزد عزیز که ظاهراً گویا یک مقداری هم تلاش دارد که از چهره صرفاً دیپلماتیک خود، دو سه متری فاصله بگیرد؛ نظر داده است که با احداث سالن‌های سینمایی کوچک با ظرفیت 50 تا صد نفره، می‌توان گامی بلند و جهشی بزرگ در مسیر افزایش درآمد سینمایی ایران داشت. (البته ایشان فقط سینمای ایران را مدنظر داشتند و اشاره به سینمای هالیوود یا بالیوود نداشتند. شاید برای آنجاها طرح‌های دیگری داشته باشند که اگر رأی بیاورند، در بحث مدیریت جهانی، رو خواهند کرد.)

بسته پیشنهادی: فرق پیشنهادهای ما با بقیه این است که پیشنهاد ما کارکرد انتخاباتی و تبلیغاتی ندارد؛ کلا اخلاقمان است که هر وقت انتقادی چیزی می‌کنیم، از سر انصاف، پیشنهادی چیزی هم می‌دهیم که هر دو وجه قضیه را داشته باشیم. یک روی دیوار را گل نکرده باشیم. فلذا در راستای پیشنهاد صادره از سوی این نامزد عزیز نیز پیشنهادهایی داریم که در میان می‌گذاریم:

1ـ سالن‌های اسمال: اگر با کوچک کردن سایز سالن‌های سینما می‌شود بر میزان درآمدزایی صنعت سینما افزود؛ خب چرا کوچک‌ترش نکنیم؟ پیشنهاد بنده، سالن‌های یکی دو نفره است حتی. البته با احتساب عزیزان آپاراتی و گیشه‌دار و راهنمای داخل سالن. و این یعنی حرکت به سوی همان دم و دستگاه‌های شهرفرنگ که دو سه نفر همزمان از سوراخ هایش داخل دستگاه را نگاه می‌کردند. کلی هم برای صاحبش درآمدزایی داشت.

2ـ دادن تخمه‌جات: من اگر رأی بیاورم (بر فرض تائید صلاحیتم که در آن شکی نیست)، برای تشویق ملت به رفتن سینما و افزایش درآمد ناشی از آن، به هر سینمارویی یک بسته تخمه مجانی هم می‌دهم. البته بدون پوست که سمفونی صدای انواع تخمه، مثل سابق،گوش سالن را پر نکند و محتوای سینما آسیب نبیند.

3ـ پرداخت فیلمانه: حقیر اگر رئیس‌جمهور عزیز کشور شود، در راستای افزایش درآمد سینما از طریق بالابردن توانایی مالی مردم برای رفتن به سینما، گام‌های اساسی‌تر و بلندتری برخواهد داشت. پرداخت یک مبلغ اضافه بر یارانۀ ماهانه با عنوان مثلاً «فیلمانه!»

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعیده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
۰
۰
آفرین طنز خوبی بود . از همون نوع: خنده تلخ من از گریه غم انگیزتر است...

نیازمندی ها