دستگیری زنی به اتهام کلاهبرداری در تسهیل اعطای وام

زنی که با حیله و نیرنگ در پوشش واسطه برای تسهیل در اعطای وام در رشت کلاهبرداری می کرد، دستگیر شد.
کد خبر: ۵۵۵۵۲۳
دستگیری زنی به اتهام کلاهبرداری در تسهیل اعطای وام

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، کارآگاهان آگاهی استان گیلان در پی گزارش مردمی مبنی بر اینکه زنی بنام «ربابه» با نمایاندن چهره کارگشا برای تسهیل در اعطای وام کلاهبرداری می نماید، موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

کارآگاهان در بررسی های خود متوجه شدند که این فرد پس از شناسایی افراد متقاضی وام با وانمود کردن خود مبنی بر اینکه با مسئولان عالی رتبه بانکی تعامل داشته با حیله و نیرنگ با آنان ارتباط برقرار نموده و سپس به همراه متقاضیان وام به یکی از دفاتر رسمی مراجعه و یا اینکه در بعضی از اوقات نیز با تبانی و همکاری یکی از دفاتر رسمی وکالتنامه انجام امور اداری تنظیم می کرد.

این شخص که در این کار خبره شده بود، با استفاده از وکالتنامه مزبور و مدارک ملکی را که قبلاً به دست آورده بود، ملک مورد نظر را به فروش می رساند یا اینکه با استفاده از این نوع وکالتنامه ها، ضمانت نامه بانکی اخذ نموده و از این ضمانت نامه ها در معامله کالا و یا موارد دیگر سوء استفاده می کرد.

اکیپ های عملیاتی پلیس آگاهی که به زیرکی این زن پی برده بودند، تحقیقات خود را گسترش داده تا اینکه توانستند به مخفیگاه این زن دست یافته و با کسب مجوز قضایی وی را دستگیر کردند.

بر پایه این گزارش، با دستگیری این زن تاکنون دو شاکی مراجعه و اعلام داشتند که وی 15 میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری نموده است.

گفتنی است؛ در این رابطه سردفتر اسناد رسمی مربوطه شهرستان رشت دستگیر و به همراه این متهم با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی و با قرار وثیقه میلیاردی راهی زندان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها