کلاهبرداری به شیوه نیجریه ای

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی از کلاهبرداری به شیوه نیجریه ای و برگشت 80 میلیون تومان برداشت غیر مجاز انجام گرفته به حساب شاکی در کلانشهر تبریز خبر داد.
کد خبر: ۵۵۴۲۷۴
کلاهبرداری به شیوه نیجریه ای

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ محمد قاسملو گفت:در اوایل امسال فردی با مراجعه به پلیس، اعلام داشت که از حساب بانکی اش مبلغ 80 میلیون تومان به صورت اینترنتی برداشت شده است.

وی افزود: طی هماهنگی های به عمل آمده سریعا آخرین حساب بانکی که مبلغ شاکی واریز شده بود مسدود و در بررسی ها مشخص شد که متهم با نفوذ در رایانه شخصی شاکی و نصب نرم افزاری، مشخصات وی را بدست آورده و از طریق اینترنتی به حساب وی وارد و نسبت به افتتاح دو فقره حساب اینترنتی اقدام و مبلغ فوق را در 16 فقره از حساب اصلی شاکی به حساب اینترنتی که خودش ساخته انتقال و در نهایت به یک حساب دیگر به هویت معلوم منتقل شده است.

سرهنگ قاسملو اضافه کرد: طی تماس تلفنی با صاحب حساب موضوع از وی تحقیق که بیان داشت بنده صراف بوده و از طریق دبی یک مورد خرید انجام گرفته شده که از آن طریق به حسابم ریخته شده و فرد واریز کننده حساب اهل نیجریه می باشد.

این مقام انتظامی اظهارداشت: نامبرده موضوع را از صرافی دبی بررسی و اعلام داشت که فرد نیجریه ای نیز اعلام می دارد که یک نفر اهل تایوان این مبلغ را به حسابم ریخته است.

سرهنگ قاسملو افزود: فرد نیجریه ای خودش راضی شد که مبلغ فوق را به حساب صرافی در دبی واریز کند که مبلغ واریزی بعد از هماهنگی با مقام قضایی به حساب شاکی بر می گردد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران که در شگرد کلاهبرداری از طریق ارسال ایمیل ناکام مانده اند به سمت ارسال نرم افزارهای به کاربران اینترنتی در حال فعالیت بوده که با درگیر کردن صرافی ها و استفاده از «آی پی» های خارجی در صدد کلاهبرداری از شهروندان هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها