رئیس پلیس آگاهی کرمان درباره دستگیری کلاهبردار دومیلیارد ریالی گفت: شراکت و ازدواج، دو شگرد این متهم برای کلاهبرداری بود.
کد خبر: ۵۵۴۰۱۶
شراکت و ازدواج، بهانه‌ای برای کلاهبرداری 2 میلیارد ریالی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ هوشنگ پوررضاقلی افزود: چندی پیش شکایتی مبنی بر کلاهبرداری مطرح و معلوم شد شاکی با فرد شیادی دوست بوده و برای سرمایه‌گذاری در زمینه ساختمان‌سازی با او شراکت کرده است.

وی یادآور شد: با شروع تحقیقات مشخص شد متهم با برنامه‌ریزی قبلی و به بهانه پرداخت مبلغی برای پیش خرید لوازم از یک شرکت ساختمانی، طی چند مرحله 140 میلیون تومان از شاکی گرفته و بابت ضمانت یک فقره چک به وی تحویل داده و سپس متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی کرمان تصریح کرد: شاکی هنگام پیگیری چک در بانک نیز متوجه می‌شود حساب شریکش خالی است. وی خاطرنشان کرد در ادامه با استعلام از بانک مشخص شد  حساب متعلق به فردی به نام حمیدرضا است که مدارک افتتاح حساب از بانک بررسی و معلوم شد متهم «رسول» با الصاق عکس خود روی شناسنامه حمیدرضا و جعل اسناد هویتی وی، دسته‌چک دریافت و سپس کلاهبرداری کرده است.

پوررضاقلی گفت: پس از تحقیقات گسترده، مشخص شد متهم به سیرجان رفته و در آنجا مخفی شده است که با نیابت قضایی، ماموران وی  را در مخفیگاهش دستگیر و از آنجا نیز دو فقره شناسنامه به نام‌های حمیدرضا و کاظم کشف کردند.

پوررضاقلی بیان کرد: در تحقیق از متهم، وی اعتراف کرد پس از آشنایی با فردی به نام سعید در تهران و پرداخت 25 میلیون تومان به وی، دو فقره شناسنامه گرفته و با این مدارک هویتی در یکی از بانک‌های کرمان حساب باز کرده و دسته‌چک گرفته است.

وی افزود: در ادامه تحقیقات از متهم مشخص شد وی علاوه بر کلاهبرداری یک میلیارد و 400 میلیون ریالی از شاکی اول، به بهانه ازدواج با یک خانم از وی نیز کلاهبرداری کرده است.

پوررضاقلی گفت: پس از شناسایی مالباخته دوم و حضور وی در پلیس آگاهی، مشخص شد متهم بعد از آشنایی با نامبرده، خود را مهندس صنایع معرفی کرده و به بهانه ازدواج، او را فریب داده و طی چند مرحله، 22 سکه تمام بهار آزادی ، 70 گرم طلا و 20 میلیون ریال پول از او کلاهبرداری کرده است.

به گفته رئیس پلیس آگاهی کرمان، پرونده این متهم همراه دو شاکی به دادسرا ارسال و وی به اتهام کلاهبرداری دو میلیارد ریالی و جعل مدارک از سوی قاضی پرونده روانه زندان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
۰
۰
آخه اون خانم با چه توجیهی به متهم این مقدار طلا داده ؟ امان از طمع این مردم ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها