فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم با‌ صدور بیانیه‌ای داشتن بصیرت سیاسی،درک عمیق از علل فشارهای اقتصادی، حفظ وحدت و انسجام و پرهیز از رفتارهای سیاسی نسنجیده را جمله مؤلفه‌های تحقق حماسه سیاسی برشمرد.
کد خبر: ۵۵۳۱۲۷
راهکارهای فراکسیون اصولگرایان مجلس برای تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی

 فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم به مناسبت اعلام سال 92 به سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» بیانیه‌ای‌ کرد که متن این بیانیه به شرح زیر است:

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی و نیز در سخنرانی مهم خود در روز اول فروردین ماه در جوار مرقد مطهر حضرت رضا (ع) سال 92 را سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی نامیدند. این نامگذاری که در ادامه نامگذاری سال‌های اخیر و سال گذشته که سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بود صورت گرفته به روشنی از اهمیت موضوع اقتصاد و معیشت و رفاه مردم در نظر مقام معظم رهبری حمایت می‌کند. علاوه بر این سال 92 سال انتخابات ریاست جمهوری است که تجربه چندین دوره‌ سال‌های گذشته به ویژه انتخابات سال 88 و فتنه‌ای که پس از آن پدید آمد بر حساسیت و اهمیت این سال از نظر سیاسی دلالت می‌کند. در سال 92 همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برگزار خواهد شد که از اهمیت خاصی برخوردار است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال 92 از تعبیر حماسه استفاده کرده‌اند. حماسه یادآور مفاهیمی نظیر شور همراه با شعور، شکوه و عظمت و خیزش گسترده ملی و اجتماعی است. حماسه حرکتی از جنس جهاد وایثار و فداکاری و از خود گذشتگی است و در حماسه هم اراده ملی و هم اخلاص مستمر است.

ما دیدگاه خود را در باب شعار سال 92 به دو بخش حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تفکیک می‌کنیم و سعی خواهیم کرد این دو مفهوم و این دو شعار را بسط دهیم و لوازم و ضرورت‌های آنان را بیان کنیم.

الف- حماسه سیاسی

به اعتقاد ما تحقق حماسه سیاسی مستلزم توجه به امور و جهات زیر است:

1- داشتن درک صحیح از واقعیت‌های سیاسی داخل و خارج کشور و تحرکات سیاسی و توطئه‌های دشمنان در سطح منطقه (سوریه، عراق، افغانستان، فلسطین و..) در سطح بین‌المللی

2- داشتن درک عمیق از علل فشارهای اقتصادی، دشمنان به ویژه تحریم اقتصادی از نوع اخیر آن

3- داشتن بصیرت سیاسی؛ به معنی دشمن شناسی و آگاهی از ترفندهای دشمن در جنگ نرم و بازی نخوردن و بازی نکردن در زمین دشمن و قطعه‌ای از جورچین (پازل) دشمن نشدن

4- حفظ وحدت و انسجام میان صاحبان سلایق سیاسی و جریانات معتقد به نظام جمهوری اسلامی بر پایه ولایت فقیه

5- حضور در صحنه‌های حساس و تعیین کننده خصوصا حضور حداکثری و با شکوه در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

6- پرهیز از رفتارهای سیاسی نسنجیده و نادرست و نابجا، رفتارهایی که رهبری معظم آن را دید اخلاقی سیاسی مسئولان نامیدند.

ب- حماسه اقتصادی

تحقق حماسه اقتصادی در سال92 و سال‌های پس از آن مستلزم جهات زیر است:

1- آگاهی از علل و انگیزه‌های دشمنان در تحریم اقتصادی ملت ایران

2- کاهش وابستگی به درآمد نفت در اداره کشور که به نوبه خود مستلزم تحقق امور زیر است:

الف- درونی سازی اقتصادی و کاهش تعلق و وابستگی به خارج از کشور

ب- تکیه بر تولید داخلی

ج- اصلاح سبک زندگی

3- توجه علمی و عملی به اقتصاد مقاومتی در همه ابعاد آن نظیر تولید اقتصادی و مصرف

4- مقابله با فساد اقتصادی که همواره مورد توجه رهبری بوده و از مطالبات جدی ایشان از مسئولان قوای سه‌گانه به ویژه قوه قضائیه است.

5- مدیریت صحیح اقتصادی بر پایه اصول علم اقتصاد و توجیه به نتایج مثبت و منفی درازمدت و فوری ناشی از تصمیمات اقتصادی و پرهیز از سیاسی کاری در عرصه اقتصاد

6- توجه تام و تمام به مشکلات معیشتی مردم به ویژه قشرهای محروم که از گرانی و تورم رنج می‌برند

در تحقق حماسه سیاسی اقتصادی که شعار سال جدید است همه آحاد ملت وظیفه‌ای بر عهده دارند. هیچ کس نمی‌تواند با هیچ دلیل یا عذر و بهانه‌ای خود را مستثنی بدانند و وظیفه‌ای بر دوش نگیرد. در این میان وظیفه مسئولان سنگین‌تر از دیگران است. دولت و مجلس در صف اول این جهاد مقدس و ملی قرار دارند.

ما نمایندگان مجلس نیز موظفیم همه توان خود را در این راه کار بگیریم و با بصیرت و اخلاص و تفکر و تعقل و وحدت قدم در این مسیر بگذاریم و باتکیه بر الطاف و عنایات الهی و همت و اراده مردم عزیز ثابت کنیم که انقلاب اسلامی این توان را دارد که تهدید دشمنان را به فرصتی مبارک برای تحکیم پایه‌های استقلال خود مبدل کند.(فارس)

newsQrCode
برچسب ها: پیام قوه مردم محروم
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها