«کامران‌.ح» هستم از تهران تماس می‌گیرم. ‌11 سال است ازدواج کرده‌ا‌م و یک فرزند دار‌م. همسرم به دلیل شغلش بیشتر اوقات، بیرون از منزل است. روزهایی هم که تعطیل است به تنهایی یا با دوستانش برنامه‌ریزی می‌کند تا بیرون برود. از او می‌پرسم چه زمانی را به من و فرزندم اختصاص می‌دهی، در پاسخ می‌گوید: هرکسی آزاد است و باید ساعت‌هایی را تنها یا با دوستانش بگذراند. به نظر شما حد آزادی و قرارهای دوستانه چقدر است؟
کد خبر: ۵۵۳۰۷۰

دکتر افشین یداللهی / متخصص اعصاب و روان

پس از ازدواج، زن و مرد براساس ذهنیت و نگاهشان به زندگی مشترک و قراری که بین هم می‌گذارند، می‌توانند برنامه‌ریزی کرده و زمانی را برای رشد و پیشرفت فردی، شغلی و اجتماعی‌شان اختصاص دهند. در این برنامه‌ریزی، نگاه فرد به زندگی مشترک انتخاب شیوه زندگی به معنی انتخاب سبک زندگی سنتی یا مدرن نیز دخیل است. در هریک از سبک‌های زندگی، هر دوطرف حق دارند برای پرداختن به علایق شخصی‌شان زمانی را اختصاص دهند.

در شرح حال اشاره کردید که همسرتان مدت زمان زیادی را صرف رسیدگی به برنامه و علاقه‌های شخصی‌اش می‌کند. باید به این نکته اشاره کرد که پس از ازدواج و شروع زندگی مشترک، همسر و فرزند باید در اولویت‌های اصلی زندگی طرفین قرار گیرند؛ در غیر این صورت نیازهای زن و مرد در زندگی مشترک برآورده نخواهد شد.

پس از شروع زندگی مشترک، همان‌طور که برای دیگر بخش‌های زندگی برنامه‌ریزی می‌شود، باید برای همراهی، تفریح، همسر و فرزند و... نیز برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مشخص و کافی در نظر گرفته شود.

علاوه براین گفته‌اید در طول هفته همسرتان به دلیل شغلی که دارد، بیشتر بیرون از منزل بوده و پایان هفته را نیز با برنامه‌های شخصی‌اش سرگرم است. ادامه این روند می‌تواند روی زندگی مشترک و ادامه آن تاثیر منفی بگذارد.

با توجه به شرایطی که اشاره کردید، بهتراست ابتدا با همسرتان گفت‌وگو کرده و قرارهای جدیدی برای زمان رسیدگی به امور شخصی هر دونفر گذاشته شود. از طرفی بازنگری مجددی روی مدت زمانی که هرکدام از شما باید صرف برنامه‌ریزی مشترک کند، داشته باشید‌ تا به این ترتیب رضایت هر دو به صورت نسبی و قابل قبولی برآورده شود. درصورتی که با مذاکره شخصی به نتیجه نرسیدید، می‌توانید با کمک گرفتن از مشاور، مشکل را پیگیری کنید.

مهتاب خسروشاهی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها